[linux-sohbet] Re: Qzg=FCr=20Yaz=FDl=FDm?=

---------

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 08:13:11 EST

    Selamlar..

    > Merhabalar,
    > Yazýlýmýn "Özgür Yazýlým" olmasý için önemli olan nokta açýk kaynak kodlu mu olmasý

    Acik kaynak kodlu oldugu kadar ona mudahale edebilir, onu cogaltabilir,
    dagitabilir gibi haklara sahip olmaniz gerekir. Bunun elbette belli
    sinirlari vardir. Ama bu uzun bir tartisma..

    > yoksa ücretsiz olarak daðýtýlmasý mý?

    Bu ozgur yazilim degil, bedava yazilim olur. Arada ilk bakista belirgin
    olmayan ama son derece derin bir nuans mevcut. Ornegin siz Windows ile
    birlikte bir takim fontlara sahip olursunuz. Bu fontlar size bedava
    gelir. Fakat bu fontlari web/ftp'ye koyup millete dagitamazsiniz. Bunun
    gibi durumlar mesela. Reklam gosteren bir browser'a bedava oldugu icin
    ozgur denemez. Ozgur olsaydi onun reklam gostermemesini istiyorsam bunu
    yapabilirdim ve bu para vermek ile olmak zorunda olmazdi.

    Saygi ve sevgiler..