[linux-sohbet] Re:

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Sat 19 Jun 2004 - 02:05:14 EEST

cat << BULLSHIT > /dev/null
On Thu, 2004-06-17 at 13:36 -0700, m.bar=C3=BD=C3=BE demiray wrote:
> [...]
ar:

BULLSHIT

Özgür yazılım kullanıyoruz, çünkü
özgürlüğe değer veriyoruz ve Microsoft
gibi kuruluşların "özgürlüğe değer verme
" kavramını hangi adı kullanarak
ifade ettiği pek de umurumuzda değil.

Bu konuda IT/yazılım sektöründen rastgele seçebile
ceğiniz herhangi bir
programcının en çok "Doğru." diyebileceği bir=C5
=9Feyler söyleyeceğim:

      * Yazılım geliştirme süreci pahalı: Ger=C3
=A7ekten, dünyanın neresinde
        olursanız olun kararlı ve kullanılabilir bir yaz=C4
=B1lımın gelişim
        süreci uzun ve sancılıdır; dolayısıyl
a pahalıdır ve ayrıca
        risklidir.
      * Ekip çalışması: Kapsamlı bir yazıl=C4
=B1m çözümü geliştirebilmek için
        kollektif zeka gereklidir. Hiçbir aklı başında
programcı ürünün
        tasarımında, gelişiminde, tanıtımında
, pazarlamasında,
        dağıtımında ve desteğinde tek baş=C4
=B1na çalışmaz, bu nedenle toplam
        maliyet görünenden çok daha büyük olur.
      * Bilgi, beceri ve tecrübe: Yazılım tasarlamak ve geli
ştirmek için
        tüm bilim dallarından herhangi bir zamanda bilgiye ihtiya
        duyulabilir. Bu bilgiyi özümseyebilecek ve geliştirm
e sürecine
        uygulayabilecek, her konuda yeterince bilgiye sahip personel
        maliyeti daha fazla artırır. Bu düzeyde personele sa
hip
        olunmazsa toplam maliyet az öncekinden iki kat fazla artar ve
        toplam k=C3=A2r azalır.
      * Uzun yaşam süreci: Herhangi bir yazılım, kendis
ini geliştiren
        ekip kadar yaşar. 3 satır bile olsa hatasız yaz=C4
=B1lım olmadığına
        ve bakım gerektireceğine göre, müşterinin
güvenebileceği bir
        yazılımın yaşam süreci ideal durumda en az
 müşterinin yaşam
        süreci kadar uzun olmalıdır.

Özgür yazılım bunların tümünü =C3
=A7özebilen, ancak bunları çözmeyi asıl
hedef kabul etmeyen, doğal bir süreç. İşin en kirl
i tarafını yapan ve
toplam k=C3=A2rdan en düşük payı alan insanların z
arar etmeksizin
oluşturdukları bir süreç. Bu süreçte `kı
çının üzerinde oturan' ve
genellikle 100 kilodan daha ağır olan, asıl sorunun ç
özüm sürecine de
pek katılmayan insanların ticari gelişim modelinde elde etti
kleri
k=C3=A2rları elde edememeleri, tahmin edebileceğiniz gibi, gayet
doğal.
Açıkçası pek de umurumuzda değil.

Eğer ticari yazılım modeli, daha global bir düş=C3
=BCnceyle, insanoğlunun
elindeki toplam kaynakları israf ediyorsa, eminim kapitalizmin bu
konudaki itirazlarını /dev/null sabırla dinleyecektir. D=C3
=BCnya üzerinde
aynı işi farklı yollardan yapan onlarca farklı yaz=C4
=B1lım var. O insanların
bir kısmı bu yazılımları geliştirebilmek i=C3
=A7in harcadıkları zamanı,
mesela, global ısınmanın çözümünde kulla
nılabilecek bir simülasyon
yazılımı geliştirmeyi hedef alarak kullanabilselerdi he
rkes için daha
faydalı olabilirdi.

Programcılar, gerçek hayata başka ne türden katkı
sağlayabilirler
bilemiyorum. Hepimiz aslında çok gereksiz yaratıklarız.
 Dünyanın dert
edilecek daha büyük sorunları var.

Saygılar,

--
 __________
|          |
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant, who wishes Microsoft choul
d talk to the microphone, because he cannot hear them that well
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
-- File: signature.asc
-- Desc: This is a digitally signed message part

linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin
http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.