[linux-sohbet] Re: Türkiye'de elektronik imza ve ev yapy'my' SSL Sert

---------

From: kaptan (kaptan@kablonet.com.tr)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 10:49:57 EST

    onuryalazi@mersin.edu.tr writes:

    > Merhaba,
    >
    > http://www.basbakanlik.gov.tr/tasarilar/Tasari-9.htm den alinti (bu yalnız tasarısı, yasada değişiklik var mı bilmiyorum.)

    Malmum, 15.1.2004 tarihinde yayinlandıktan 6 ay sonra yururluge girmek uzere
    elektronik imza yasalasti. Ulkemize hayirli olsun; elektronik imza ve diger
    tanimlar yurtdisindakilerle buyuk benzerlikler gosteriyor gercekten de ve bu
    da sevindirici bir gelisme...

    Asagida alinti yapilan tum tanimlar kanunda da aynen gecerli:
    > a) Elektronik veri: Elektronik, optik veya benzeri yollarla üretilen, taşınan veya saklanan kayıtları,
    >
    > b) Elektronik imza: Başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi,
    > ı) Elektronik sertifika: İmza sahibinin imza doğrulama verisini ve kimlik bilgilerini birbirine bağlayan elektronik kaydı,

> [...]

    Yanlis anliyorsunuz, burada pek karisik bir durum yok aslinda; siz
    Telekom'un tanidigi bir servis saglayicisi olmak isterseniz onun hukumlerine
    tabi olacaksiniz haliyle... Yoksa benden niye almadin vb bir seyden hapis
    yatmak da niye olsun... Madde 14'e goz atarsaniz pekala yabanci elektronik
    sertifikalarin da mumkun oldugu ve bunlarin hukuki sonuclarinin
    milletlerarasi anlasmalarla belirlendigi yazilmaktadir.

    Bir de SSL'i sertifika olarak algilamayiniz... SSL verinin guvenligini
    saglamak icin var. Sertifika ayri bir sey, SET olur SSL olur tabani vb.

    Saygilarimla,
    Cengizhan Kaptan