[linux-sohbet] Re: tv de linux

---------

From: Aytekin Aygun (aytekinaygun@hotpop.com)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 09:30:14 EST

    From: "Orhan Berent" <berent@deu.net.tr>
    To: <linux-sohbet@liste.linux.org.tr>
    Sent: Monday, January 19, 2004 11:41 AM
    Subject: [linux-sohbet] Re: tv de linux

    > Ama son kullanici dedigimiz insan yeni bir makine aldiginda ayarlari
    > yorulmadan yapmak istiyor.ben son kullanicinin psikolojisi acisindan
    > bakiyorum.
    >
    > Orhan Berent

    Cevremde daha once bilgisayar almiş yada yeni alan tanidiklarimin bilgisayar
    kullanimlerina sole bir baktigimda; hic birinin ayar falan yapmadigini
    goruyorum. :) Birakin donanim tanitmayi 'next' leri takip edip program
    kurmak icin dahi bayagi bir ugrasiyorlar. Hadi programi kurdular diyelim
    devamini getirmeleri icin mutlaka bir bilene sormalari gerekiyor. Yani mp3
    paylasimi icin Kazaa' yi kurmus ama indirdigi mp3'leri bilgisayarinda
    bulamiyor. Son kullanici genel olarak isletim sistemi ne olursa olsun zaten
    sisteme hakim degil. Birileri onlar icin sistemi yapilandiracak, onlarda
    suraya tiklayip mp3 dinleyecek, buraya tiklayip yazi yazacak, internete
    girecek. Gordugum genel kullanis sekli bu. Bu dogrultuda, kullanicinin
    ihtiyaclarina gore yapilandirilmis bir linux makinada son kullanici hayatini
    mutlu bir sekilde devam ettirir diye dusunuyorum.

    Gecenlerde, 8 yasindaki bir veletin, ilk defa gordugu linux kurulu makinanin
    arkaplan resmini degistirmesine tanik oldum(kucuk yardimimla). Oturdu ve
    sanki defalarca bunu yapmis gibi tik tik islemini yapti.

    Yorumunu size birakiyorum.

    Saygilar
    Aytekin Aygun