[linux-sohbet] disk hatasi ve raid

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 17 Jan 2004 - 04:20:17 EST

    Malum 1 haftadir bir disk hatasidir ugrasiyorum.
    Basima gelen baska bir sey, elimdeki 2 diskte daha
    bad sector kaynakli bozulmalar yasadim.

    Buradan anladim ki her ne kadar teknoloji gelisse de
    IDE diskler hala zayif halkalar bilgi emniyeti acisindan.
    (Belki IDE diskleri suclamak yerine magnetizmaya
    camur atmak daha mantikli) Dakikada 7200 kere donen
    bir plaka uzerine kimi zaman parayla olculemeyecek
    degerde seyler yazmak ve bel baglamak pek akil kari degil :)

    Netice itibariyle production olarak kurdugum ve
    kismen kendi yazdigim kismen degistirdigim programlarla
    dolu bir sunucu 1 haftadir kapali.

    Bu onemli bir konu. Sistem yoneticisiyim ve elimdeki
    sunuculardan birisi gittigi zaman insanlari bu sunuculara
    guvenmek konusunda ikna etmekte zorlanacagim kesin.
    Ondan sonra zaten kimse domaine girmek, bilgilerini
    dosya sunucularda tutmak, mp3 yerine streaming
    sunucuyu kullanmak gibi seyler istemiyor.

    Diskler icin arastirma yaparken cozum onerilerini de
    takip ettim ve hep bana ismi komik gorunen RAID
    uzerine bir arastirma yaptim. Elimdeki son kalan
    2 tane buyuk diski bu maksatla hemen coken
    production makinaya taktim ve howto'da belirtildigi
    sekilde RAID-1 olarak konfigure ettim.

    Su an performans testlerindeyim ve tek bir IDE diskten
    daha performansli bir goruntu sergiledigini soylemeliyim.

    RAID-1 belki en iyi cozum degil ama bir yerden denemeye
    baslamak icin iyi bir yontem diye dusunuyorum.

    Ustelik calisan bir sistemi RAID'e cevirmek de servislerin
    gecici olarak durmasi disinda bence sorunsuz olabilecek
    bir islem. Acizane tavsiyem bilgileriniz onemliyse ve
    kaybina tahammul edemeyecekseniz ciddi anlamda yedek
    alin ve high-availability ile de desteklemek icin RAID kurun.

    Dogrusu ustalar bu noktayi "default" olarak biliyor ve uyguluyordur.
    Ama acizane benim gibi yeni baslayan ve "alayli" sifatina
    daha yakin olanlarin bu tavsiyemi dikkate almalarini
    isterim.

    Saygilar
    Umut.