[linux-sohbet] konsol susleme sanati

---------

From: Volkan YAZICI (volkany@phreaker.net)
Date: Mon 12 Jan 2004 - 14:13:19 EST

    merhabalar,

    yeni buldugum bir kac fikir uzerine hemen PS degiskenimi ayarlamaya basladim.
    Fikir soyleydi: PS degiskeninin icinde en son yapilan islemin PID'i yazacakti. eger en son yapilan islem 0 degeri dondurmusse PID degeri yesil ile yazilacakti, 0'dan farkli bir deger dondurmusse koyu kirmizi ile yazilacakti. sonra konsol "tput sgr0" komutu ile eski haline dondurulecekti.

    isin bu kod salatasi kismini hallettikten sonra soyle bir sorun ile karsilastim:

    /* Begin: Q1 */
    x terminal emulatorlerinde (aterm, xterm) ve konsolda, renkli bir karakter bastiktan sonra satiri "tput sgr0" komutu ile eski halinde dondurdugunuz zaman:
    yazdiginiz komutlar o satiri tasmiyorsa sorun yok, eger o satiri tasiyorsa vay halinize, tum karakterler birbiri icine giriyor. bu duruma engel olmanin mucezivi bir yolu var midir?
    /* End: Q1*/

    laf arasinda, terminus'un iso8859-9 desteklisi mevcut mudur acaba hicbirimizde?

    ilginizden dolayi tesekkurler
    iyi calismalar