[linux-sohbet] haberin Qevirisinde?= hatalar var

---------

From: Julyano Ercin (julyano.ercin@netkonomi.com)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 04:38:18 EST

    haberlerin çevirisinde hatalar var, ingilizce kaynaklarını bulup tekrar çevirdim, ayrıca araştırmanın sonuçları hakkında çelişkili açıklamalarda varmış..
    http://www.netkonomi.com/content/view/603//
    Mi2g güvenlik danışmanlığı firmasının yaptığı bir araştırmaya göre Linux sunuculara daha çok saldırı oluyor. Mi2g Ocak ayında gerçekleşen saldırılara ilişkin bir rapor hazırladı.
    Linux sistemlere yapılan saldırılar toplamın yüzde 80'i windows sistemlere yapılan saldırılar ise yüzde 12, MAc OS X ve BSD işletim sistemlerine yapılan saldırıların oranı sadece yüzde 3.

    Raporda hükümet bilgisayarlarında Linux sistemlere yapılan başarılı atakların oranı yüzde 57 olarak açıklanmış. Yine hükümet bilgisayarlarında Windows işletim sistemi yüklü sistemlere yapılan başarılı saldırılar %35 olarak ölçülmüş. BSD ve MAC OS X işletim sisteminde herhangi başarılı saldırıya rastlanılmamış.
    Geçen yıl toplamında Windows işletim sistemi yüklü hükümet bilgisayarlarına yapılan saldırıların başarı oranı yüzde 51 olarak ölçülmüş.

    Çalışma sonunda OCak ayında Linux sunuculara yapılan başarılı atakların sayısı 13,654 Windows sunuculara yapılan başarılı ataklat 2005 BSD ve MAC OS X için bu rakam 555 olarak açıklandı.

    Uzmanlar yapılan çalışma sonunda açıklanan rakamların güvenilirliğinin tartışılır olduğunu açıkladı. Linux sistemlerindeki başarılı saldırıların sebebini ise işletim sisteminden çok yöneticilerin bilgisizliğine dayandığı belirtildi.

    http://www.netkonomi.com teknoloji ve guvenlik haber
    http://www.maritimeclub.com deniz ve denizcilik
    http://www.aramamotorubilgi.com arama motoru ,nasıl kayıt yapılır nasıl üst sıralarda çıkılır?
    http://www.cturkey.com turkey