[linux-sohbet] Kablonet ¸FISO-8859-9?Q?bağlantı_sorunları?

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 28 Aug 2004 - 15:04:39 EEST

Merhaba,

Tatilden döndüm, tatil uzadı, bir sürü iş birikti, %80'i on-line olmamı
gerektiren, bir baktım internet ikide bir kopuyor, google'a bile baksam,
DNS çözümlenemedi, adres bulunamadı gibi abuk hatalar veriyor. Sinir
oldum. Benim için internetin kopması demek, evde sular-elektrikler kesik
demek gibi birşey. Gidip gelmesi de ek olarak sinir bozucu, bir şeyi
yapıp yapamayacağımı başına otururken bilemiyorum. Tam tamam geldi şuna
bakayım diyorum, 2 dakka sonra gene kopmuş. Bazen kopma 5 dakika bile
sürmüyor, bazen saatler sürüyor... İşimi %50 verimle bile yapamıyorum.

Tatildeyken, kablonet-ADSL kullanıcılarının, ttnet'in "denediği"
cache/proxy sunucuları nedeni ile sürekli bağlantı kopmasından rahatsız
olduğunu okumuştum... Benim sormak istediğim şey şu: Bu kopmalar ne
boyutta? ttnet altyapıyı verdiği için, tüm internet kullanıcıları birden
mi etkileniyor bu kesintilerden? Sadece doğrudan Turk Telekom'un
müşterileri mi? Mesela Superonline'dan falan hizmet alsak, kesintisiz
bağlanır mıyız?

Hatta ve hatta, bu TTnet'i kime nasıl şikayet ederiz? Tüketici Koruma
Yasası'ndan falan hareketle, bağlanamadığımız zaman için, fatura
indirime gidilmesini talep edebilir miyiz? Bilgi Edinme Yasası'ndan
hareketle, bu kesintilerin tam olarak nedenini, bu cache/proxy
sunucuların sansür/içerik/bağlantı kontrolü için kullanılıp
kullanılmadığını, kişisel gizlilik haklarının ihlal edilip edilmediğini
kontrol edebilir miyiz? Veya bu kesintilerin normal bağlantının %kaçını
oluşturduğunu belgeleyen logları grafikleri, internette halka
yayınlanmasını isteyebilir miyiz?...

Bir bağlantı hizmetini düzgün veremiyorlar. Nedir yani yok mudur
proxy/cache server'ı hizmeti kesintiye uğratmadan vermenin yolu?

Kızdım, sinir oldum, lanetler vede beddualar ettim vs...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.