[linux-sohbet] ¸Fiso-8859-9?Q?Ulusal_Bilinç?

From: Mehmet Altay ÜNAL (altay.unal@ttgint.com)
Date: Tue 03 Aug 2004 - 14:59:43 EEST

Sayın Enver ALTIN'a
Sayın Altın;
Bana cevap olarak göndermiş olduğunuz e-postada geçen

Ulusal bilinç kavramını, eğer müsaade ederseniz, belirli
uluslar ın
çıkarlarını gözetmek sureti ile diğer ulusların
çıkarlar ına zarar
vermek olarak algılamak istiyorum.

cümlesi ile ilgili birkaç açıklama yapmak istiyorum.

            Linux akımı, kurucusu dahil, kim ne derse desin bir
hareketi
temsil etmektedir. Bu anlam kimileri için tekelciliğe karşı bir
darbe,
kimileri için çeşitliliktir. Bunun gibi dünya nüfusu kadar
değişik
anlayış özetleyebiliriz. Bende e-postamda kendi fikrimi
belirtmiştim.
İlişkilendirme yaparken de, Linux-windows,
küreselleşme-ulusalcılık
arasında bağ kurmuştum. Hiçbir şekilde çapraz
ilişkilendirme
yapmamıştım.
            Şimdi sizde Ulusal bilinçle ilgili kendinize göre
açıklama
yapmışsınız. Yani anladığınız şekilde
değerlendirmişsiniz. Ancak siyasi
akımlar doğarken kendilerini beyan ederler. Siz bunları
ölçütleri temel
alırsınız. Aksi olarak tüm belirttikleriniz yergidir. Yani ben
ulusallığı böyle anlıyorum demek siyasi bir düşünce
için yergi niteliği
taşır. O akımı kendisinin kabul ettiğinden farklı bir
şekilde tanımlamak
yergidir.
            Ulusallık, ortak kültüre sahip insanları kucaklayan
bir
kavramdır. Milliyetçilik ise insanları ortak kan bağına göre
sınıflandırır. Bu ikisi birbirine kesinlikle
karıştırılmaması gereken
kavramlardır. Her toplum öncelikle ulusal olmak zorundadır.
Kemalist
devrim, Kemalist milliyetçiliğin tanımını ulusallaşma,
içerisinde
yapmıştı. Eğer milli (ulusal) değilseniz yok olursunuz. Sizin
evinizde
ne yemek yapılacağına ben karar veremem. Bunu aile bireyleriniz
belirler. Siz öncelikle aile bireylerini düşünmek
zorundasınızdır. İlk
önce ailenizin varlığını devam ettirmek için
çalışırsınız. Gördüğünüz
gibi, şimdi bu duygularınız, diğer aileler için bir tehlike
oluşturmuyor. Diğer ailelerle dostluk ilişkileri kurmanıza veya
bir
fincan kahve istemenize engel değil. Ancak apartmanda benim dediğim
olacak, kuralları benim ailem belirleyecek derseniz söven olmuş
olursunuz. Bir adım sonranız ise faşizmdir. (Ancak faşizm
sadece, benden
olmayanlar ölsün çerçevesinde değerlendirilmemelidir.)
            Linux, bir siyasi akım olmadığına -ki siz böyle
değil
diyorsunuz- Linux bende farklı anlamları çağrıştırıyor.
Demek istediğim
F klavye olayının daha farklı tartışılması,
ulusalcılığın
küçümsenmemesiydi.

            Saygı ve sevgilerimle.

Mesajın kendisi;

Değerli arkadaşlar;

      Dünya göründüğü gibi bir küreselleşmeye doğru
değil, ulusallaşmaya
doğru gidiyor ve gitmek zorundadır. Çünkü, küreselleşme
göründüğü gibi,
insanların kolay iletişim sağladıkları, kolay
yaşadıkları, daha özgür
oldukları bir ortam oluşturmaz. Küreselleşme, uluslararası
büyük
sermayenin (ki dünya nüfusunun ancak %2 ' sini oluştururlar)
çıkarınadır. Küreselleşmenin önündeki en büyük
engelse, ulusal bilinç ve
ulusal devlettir.
      Her şey tek tip olsun, uluslar arası olsun diyen arkadaşlara
şunları söylemek isterim. Linux felsefesi, dünyayı
microsoft'un
tekelinden kurtaran, tek bir şeye bağlılığı ortadan
kaldıran bir kavram.

      e-postalarda, ulusal kullanıma karşı bir küçümseme
veya
gereksizlik duygularını hissetmem beni üzüyor.

Sevgili Arkadaşlar;

      Özel tv' ler, radyolar, gazeteler hayata renk katarlar. Dünya
ölçeğinde ise diller. Farklı diller farklı kültürler
demektir. İletişim
için, başka dilleri kullanmak intihardır. Madem, evrensel bir dil
anlayışına inanıyoruz neden evrensel işletim sistemi
mantığına karşıyız.
O zaman linux'a verilen destek microsoft' a verilsin. Microsoft tekel
olmaya çalıştığı için ona tepki verilmesin. Ya da 500
yıllık toplam
geçmişi olan bir dili tekel yapmaya çalışılmasına
karşı tepki verilsin.
      Ayrıca alfabedeki seslerin azlığı çokluğu değil,
ifade
edebildikleri önemlidir. Bugün abc' miz hangi durumu, nesneyi,
duyguyu
ifade edemiyor. Teknik terim sıkıntıları ise çalışarak
çözülebilecek
kolaylıktadır.

Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim

Cevap;

Ulusal bilinç kavramını, eğer müsaade ederseniz, belirli
uluslar ın
çıkarlarını gözetmek sureti ile diğer ulusların
çıkarlar ına zarar
vermek olarak algılamak istiyorum.

Bana göre, ulusal bilinç kavramı, insanlıkla bağdaşmaz.
Doğru değildir.
Milliyetçilik gibi kavramlar da insancıl değildir. Bir milletin
çıkarlarını korumak için diğer milletlere zarar verme
hakkın ı kendinde
görmek kesinlikle barbarlık ve ilkellikten öte değildir.

Buna göre, düşüncelerinizi yeniden değerlendirmenizi dilerdim.

Linux felsefesi sözünüzle ifade etmeye çalıştığınız
ey Özgür Yazılım
(Free Software) kavramı ise, ben de size yanıldığınızı
söyl emeliyim.

Özgür Yazılım kavramı herhangi bir kuruluşun tekelini
kırmak
veya
birilerini birilerinin elinden kurtarmak amacını gütmez. Özgür
Ya zılım
kavramı, yazılım ürünleri ile ilgili kararların belirli
birey v e
kuruluşlar tarafından monarşik/oligarşik bir yapı
kullanılarak
verilmesini engellemek ve yazılımların geliştirme sürecini
kullanıcılara/geliştiricilere bırakarak özgürleştirmek
amac ını güder.

Özgür Yazılım felsefesi, yalnızca bilgisayar
yazılımların
ı konu ve hedef
alır. Ulusallık, milliyetçilik, liberalizm, komünizm yada
faşizm
gibi
akımlarla uzaktan yakından ilgisi yoktur. Bu kapsamda
değerlendirilme si
bu felsefenin kurucusu Richard M. Stallman tarafından ifade edildiği
gibi yanlıştır. Bu felsefe bunları da kapsayacak biçimde
tasarlan mamış
ve düşünülmemiştir, ne gibi sonuçlar üreteceği
bilinemez.

Saygılar,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

Mehmet Altay ÜNAL TTG Int. Ltd <http://www.ttgint.com/> http://www.ttgint.com * + 90 (0) 212 327 0757-59 pbx / 15 * +90 212 327 0760 * +90 536 673 7274 * +90 505 261 4656 * Dilek sok.No:10, Kat:3,Dikilitas, 34387 Besiktas Istanbul -TURKIYE * <mailto:mehmet.beyaz@ttgint.com> altay.unal@ttgint.com