[linux-sohbet] Re: dell/wireless ve gentoo/portage

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 20 Apr 2004 - 11:24:30 EEST

Selamlar;

On Tue, 2004-04-20 at 10:19, Umut wrote:
> S.Çağlar> emerge -s paket_adı
> S.Çağlar> emerge -S içerik
>
> Bunlari biliyorum sanirim :)
> Ama paket icindeki dosya adini aramiyorlar :)
> Sadece description tag'ina bakiyor. Ama o da epey ise yariyor.

Yanlış anlamışım o zaman gentoolkit işinizi görür :). qpkg ile
istediğinizi yapabilirsiniz...

qpkg -h
.
.
.
qpkg -f /bin/ls print package(s) that own /bin/ls

> [...]
> S.Çağlar> fakat her emerge sync'ten sonra eupdatedb çalıştırılmalı :)
>
> Epey ise yarayacak bir seye benziyor. gnome bitince deneyecegim :)
>
> S.Çağlar> Bir de tavsiye -O3 için optimize paket yapmanıza gerek yok, gentoo
> S.Çağlar> GRP'ler zaten -O3 için optimize geliyor. Eğer daha agresif compiler
> S.Çağlar> flagları kullanmayacaksanız boşuna paket derlemek ile uğraşmayın
> S.Çağlar> binarylerden kurun :)
>
> Aslinda agresif optimize parametreleri kullandim. Ama daha bootstrap seviyesinde
> surekli elemek zorunda kaldim. En nihayetinde 3-4 parametre ile stable kaldim.

gcc sürüm ne? Stable mı unstable mı gidiyorsunuz? Eğer 3.4 serisi
kullanıyor iseniz acoeva'yı deneyin. Google'da arama yaparak
bulabilirsiniz. Genetik algoritmalar yardımıyla popülasyonlar yaratıp en
optimize ve stable flagları veriyor [ çalışması uzun sürer yanlız... ].

Çok agresif olmak [ ki sizin flaglar çok agresif değil ] production env.
için uygun değil stabilite sorunları yaşayabilirsiniz ama desktop içinse
istedğinizi yapın max. core dosyası ile karşılaşırsınız :)

> .
>
> Aralarda binary paketlerden kullanmak istedim ama core dump aldim...
> Bu tamamlandiktan sonra bir de stage-3 pentium4 kurup karsilastiririm ayni
> program ve dosyalarla....

Binarylerde sorun olduğunu zannetmiyorum sadece GRP kurulumlu 2 sunucum
var biryerlerde bir terslik olmuş olabilir, neyse önemli değil zaten
emerge var dimi :)

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu