[linux-sohbet] Re: online görüntülü görüşme

From: Fatih YILDIZ (linux@mfyz.com)
Date: Mon 19 Apr 2004 - 15:24:00 EEST

bunu scripting dilleri ile yapamazsınız. php veya diğer scripting
dilleri sadece kişilerin giriş çıkış gibi kontrollerini yapmanızı
sağlar. bunun için java veya flash'in yeni geliştirdiği webcam
desteğini kullanarak küçük app. geliştirerek halledebilirsiniz.
http protokolü kullanarak böyle bir küçük app. barındırean ve scripting
dilleri ile güçlendirilip kontrollendirilmişi çok güzel bir sistem
yapılabilir. ancak bu konuda yetkin programcılara ihtiyacınız var.
servis olarak ise SADECE DUYDUĞUM KADARIYLA, yahoo ve, internet
telefonu hizmeti veren bir iki firma boyle bir altyapıyı satıyorlardı...
bunların hangi firmalar olduğunu bilmiyorum. dediğim gibi sadece boyle
birşeyler gelmişti kulağıma...

> Merhabalar,
> Şöyle bir ihtiyacım var. Bir web sitesine bağlanıldığında, site
admini ve ya müşteri temsilcisi ile bağlanan kişi yazışacak. Bağlanan
kişide web-cam vs varsa site admini görüntülü olarak da görüşme
yapabilecek. Ses iletimi önemli değil. Böyle sunucu tarafında http
protokolü üzerinden çalışan bir yazılım biliyor musunuz? Bunu yapan php
vs script bulunabilir mi? İstemci tarafında mutlaka bir yazılım yüklü
olmalı mı? Web cam sürücüleri sayfaya bağlanıldığında sunucu
tarafındaki yazılımca tanınabilir mi? Daha önce kullanan, deneyip
yapamayan... :-)

request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe">tiklayiniz</a>

Mehmet Fatih YILDIZ
http://www.mfyz.com