[linux-sohbet] Re: Stallman: "Sonuna kadar!"

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Wed 14 Apr 2004 - 19:01:12 EEST

On Wed, 2004-04-14 at 18:52, Baris Cicek wrote:
> Yazilim ihraci vs. gibi konularda belki haklisiniz ama Turkiye'de kimse
> yazilim patentleyemez. Ve patentler her ulkeye gore degisir. Yani burada
> yaptirdiginiz patent
> tum dunyayi baglamaz sadece Turkiye icindir. Örnegin Microsoft isim hakkini
> tum dunya ulkelerinde patentliyor onlarin ABD'deki bilmem kac numarali
> patenti bizi hic bir zaman etkilemez. AB'deki de. Zaten patent konusundaki
> baslica sorunlar bunlar.
Birseye ithafen degil ancak;

Buradaki sorun Turkiye veya baska bir yer sorunu degil. Yerellesmenin
bir onemi yok.. Sorunun bizim ulkemizi ilgilendiriyor olmasi veya
olmamasi da degil buradaki mesele... Bence biraz daha genel dusunun...
Birilerinin sorunu var ve bizimle ortak paydadaki birilerinin... Ustelik
orada olabilecek her turlu yasal zincirin ucu bize kadar rahatlikla
dayanacak, hatta bu konuda dayatmaci bile olmayacaklar (Gerek olmayacak
dayatmalarina, bize rica etmeleri yeterli oldugu icin)...

> [...]
> birisinin cikipta, drag & drop mekanizmasi benim patentim altindadir, izin
> vermeden kimse
> sisteminde kullanamaz demesi Turk kanunlarinda bulunmayan bir patentin
> varligi iddiasidir. Kanunda suc olmayan bir seyden sizi nasil suclu
> tutacaklarini izah eder misiniz?
>
> Biliyorsunuz ulkeler kendi kanunlarini uygularlar. Uye olduklari
> kuruluslarin kurallarini degil.
> Ancak bu isler AB uyum adi altinda bir gecede degisebilecek unsurlar. Ben
> sadece yanlis
> bilgilendirmenin olmamasi icin cevap veriyorum. Ayrica gumruk ile patent'in

Hazar Agency & Computer Systems
(GNU/Linux Solutions)
Phone: +90 212 356 65 56
       +90 212 356 62 75

Projects and Software Development Department Manager Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part