[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 23:11:18 EEST

 Merhabalar,

> Buna ben de katılıyorum. Bir tek şey ekleyeceğim, bence aşağıdaki
> listeye bir de "sistem yönetimi" (admin) içeriği eklenirse (kullanıcı,
> grup hakları, backup, bizim ofise bir sistem düşünüyorum, şöyle mi
> tasarlayayım, böyle mi...) tam olur...

 Benim de aklima gelmisti, fakat bu basitlik prensibini ihlal olacak gibi
gorunuyor biraz, bence insanlara x listesinde "bunu gidip y listesinde
sorarsaniz daha iyi yanit alirsiniz" demeyecek sekilde bir liste
organizasyonu uzerinde dusunsek daha iyi olur. Belki assagidaki listelerin
iceriklerini biraz genisleterek 'admin' sorulari linux-kullanici ve linux-ag
listelerine paylastirsak daha iyi olur gibi geliyor bana. Mesela:

        o linux-kullanici: Linux uygulamalari ile ilgili, konfigurasyon problemleri,
          kurulum sorunlari, duvar kagidini degistirememe sorunlari, donanim
          sorunlari, kernel derlemeden tutun da NTFS alani neden goremiyorum,
          arttirimsal backup nasil alirim, kullanicilarin su dizindeki dosyalari
          sadece yazabilmelerini ama silememelerini istiyorum sorunlarina kadar her
          sey icin kullanilacak e-posta listesi.

         o linux-gelistirici: Linux uzerinde yazilim gelistirme ile ilgili her sey.
          gdb kullanimindan linuxta gotoxy(); nerde sorularina, linux'ta datagram
          soket acamiyorum'dan makefile olusturuamiyorum'a kadar her turlu soru icin
          kullanilacak e-posta listesi.

        o linux-ag: Apache'nin rewrite modulunden postfix+spamassassin'e, ipfilter'da
          kural belirlemeden modemimle internete baglanamiyorum'a, ofisimizdeki
          yaziciyi kullanicilara kota destegi ile paylastirmak istiyorum'a kadar her
          turlu soru icin kullanilacak e-posta listesi.

        o linux-sohbet: fikir alisverisi ve linux/GNU/bilisim related haberlerin
          duyurusu ve sohbet icin ogle arasi, ikindi cayi listesi.

 Ne dersiniz?

 Tabi bunlari idareden habersiz dusunuyoruz, belki de hayir listeleri
bolmeyecegiz diyecekler, biz de 1 hafta bos mail gondeririz protesto icin ;)
Eger toplu bir fikir uzerinde anlasilirsa yine idari listede gorusulur. Biz
sadece beyin cimnastigi yapiyoruz su anda. Bu yuzden herkes gorusunu yazsin
lutfen, cunku belki de listelerin bu halinden memnun olmayan kisi sayisi
sadece 4'tur (ben, murat koc, ozer tayiz ve serdar koylu).

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@comu.edu.tr, evreniz@core.gen.tr http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/ - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - linux-sohbet listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-sohbet-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe">tiklayiniz</a>