[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Fri 09 Apr 2004 - 16:47:42 EEST

 Merhabalar,

> Bence kapansın ama başka listelerde açılsın. Daha özelleşsin konular.
>
> linux-web-sistemleri, linux-mail-sistemleri yoksa bunlar sadece network
> altında mı olsun?

 Bence sadece network altinda olmasi daha iyi olurdu, bu listeler beraberinde
yeni uye olma, takip etme gibi sorunlar da getirip ortaligin iyice
karismasina neden olabilir bence. Ne kadar basit olursa o kadar iyi..

> Aslında linux-ileri ismi değiştirilip linux-admin de yapılabilir. Fakat
> mesele insanları bu tür listelere alakasız sorular sormamalarını
> sağlamak.

 Evet, liste isimlerini degistirerek sorunun cok buyuk bir kisminin
cozulebilecegini dusunuyorum ben. Insanlarin sorduklari sorunun ileri
oldugunu dusunmemeleri icin bir seyler yapilmali.

> Bunun için önce liste kurallarının ve içeriklerinin belirtilmesi
> gerekiyor sanırım.

 Kesinlikle. Listenin kapsami ne olacak diye soruldugunda her listenin kapsami
bilgi gerektirmeyen bir kesinlikle birbirinden yalitilmis olmali.

 Bence soyle bir yol olabilirdi:

        o linux-kullanici: Linux uygulamalari ile ilgili, konfigurasyon problemleri,
          kurulum sorunlari, donanim sorunlari, kernel derlemeden tutun da NTFS alani
          neden goremiyorum sorunlarina kadar her sey icin kullanilacak e-posta
          listesi.

         o linux-gelistirici: Linux uzerinde yazilim gelistirme ile ilgili her sey.
          gdb kullanimindan linuxta gotoxy(); nerde sorularina, linux'ta datagram
          soket acamiyorumdan makefile oluturuamiyorumlara kadar her turlu soru icin
          kullanilacak liste.

        o linux-ag: Apache'nin rewrite modulunden postfix+spamassassin'e, ipfilter'da
          kural belirlemeden modemimle internete baglanamiyorum'a kadar her turlu
          soru icin kullanilacak liste.

        o linux-sohbet: en iyi calisan liste :) oldugu gibi kalsin.

 Boylece oyunlar, masaustu, guvenlik, donanim gibi listeler derlenmis
toplanmis olur ve su anda yasanilanlar ciddi sekilde azalir diye dusunuyorum.

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@comu.edu.tr, evreniz@core.gen.tr http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - linux-sohbet listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-sohbet-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe">tiklayiniz</a>