[linux-sohbet] Re: ...

---------

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 15:16:04 EST

    On Wed, 2004-03-31 at 02:40 +0300, Onur Kucuk wrote:

    > Iste bu yuzden bu seminer duzenleniyor, yanlis "bilindigi uzere" leri
    > duzeltmek icin.
    >

    > http://www.transgaming.com/sources.php
    > http://www.codeweavers.com/site/products/source/
    >

    > Tabi ki bu urunler tamamen ozgur yazilimdir demek cok yanlis olur,
    > ancak "kapali kaynak kodlu" demek de ayni derecede yanlis.

    Siz bu baglari vermissiniz ama bunlari acip okudunuz mu merak ediyorum
    dogrusu. WineX'i cok cok iyi bildigimi soyleyemem ama su gercek ki
    tamamen ticari bir yazilim. Kaynak olarak gosterdikleri seyler anladigim
    kadari ile wine uzerinde yaptiklari patch'leri ve directx ile alakali
    kutuphaneler. Ancak sayfada dahi kimi kodlarin cvs'de bulunmadigindan
    (ki texture compression algoritmasi diyor ki zaten ortaya getirdikleri
    tek ozgun kod olsa gerek) bahsediyor.

    CrossOver'a gelince. FreeType, Wine vs. baglarini koyup 'biz bu
    uygulamalari kullaniyoruz kaynak kodlari da sitelerinde' demisler. Bunu
    zaten yapmak zorundalar aksi halde GPL lisansini ihlal etmis olurlar.
    Peki nerede crossover plugin'in , crossover server'in kodlari? nerede
    wine uzerine yaptiklari patchler? ayrica crossover'in gelistiricileri
    ile wine'in gelistiricileri farkli kisiler mi? Hayir, neden crossover'i
    wine icinde farkli bir branch olarak gelistirme yoluna gitmeyip KAPALI
    kodlu bir yazilim haline getirmeyi secmisler? Bilindigi uzereleri
    duzelttiginiz gibi bu soruya da cevap verirseniz cok sevinirim.

    Ozetle bu yazilimlarin urun konumundaki hic bir kodu acik felan degil.

    > Crossover office i ben biraz da Suse ye benzetiyorum, sanirim olaya
    > bakis acinizi biraz degistirir.

    Suse'ye mi benzetiyorsunuz? :)

    > Seminerimde "urunlerin tanitimi" yerine "projelerin tanitimi"
    > seklinde goturmeyi tercih ediyorum. Eger seminere katilan kisiler de
    > katilirsa genellikle bu urunlerin ozgur yazilim olup olmadigi, faydalari
    > zararlari gibi konulari da hep beraber tartisiyoruz.

    wine bir projedir belki ama crossover ve winex tamemen sirketlerin
    urunleridir. Siz farkinda olmadan urunleri tanitiyorsunuz ben de zaten
    bunu elestirmistim.

    > Wine gibi bir projeyi hice sayip yapilan calismalari cope atmak cok da
    > akillica olmaz. Doruk Bey'in de dedigi gibi wine konusu biraz da "gri
    > bolge" oluyor, gerekliligine inanan cok kisi var, ayni sekilde gereksiz
    > hatta zararli olduguna inananlar da. Bunlar tartisilip konusabilinecek
    > seyler ve bu seminerde de bu tarz konulari konusabiliriz.

    Wine ile alakali bir elestirim yok diyorum size. Bir daha diyeyim belki
    bu sefer anlarsiniz. Bu konuda soyledigim tek sey wine yerine onlarda
    baska faydali uygulama var olduguydu. Ancak elestirimin asil noktasi o
    degil.

    Baris.