[linux-sohbet] Re: Oksijen Teknolojileri,Basin, e-devlet, d-devlet

---------

From: Ali ABAKAN (ali@milliyetci.org)
Date: Wed 24 Sep 2003 - 06:41:17 EDT

    Konu ile biraz ilgili olmakla birlikte anlamadığım bir noktada şu vergi
    sosyal güvenlik ve kimlik numaraları olayı.

    Mesela SSK ya gittiğimde benden kimlik numarası istiyorlar. ezbere bildiğim
    numarayı söylediğimde ise karşıki arzuhalcinetkafe kırması yerden ve ya
    Nüfus müdürlüğünden onaylı kart getir diyorlar. Vergi ile ilgili bir işiniz
    olduğunda yine öyle e devlet olayında dikkatimi çeken bir nokta niye bu
    kadar çok tekil numaraya sahibim? Bu sistemler birbirleriyle anlaşamıyor mu
    ki hepsine gittiğimde bir diğerinin basılı olanını istiyorlar. Bunların
    hepsi aynı numara olsa bir farklılık mı doğar?

    Yoksa e-Devlet oluşurken bol bol d-Devlet oyunları mı oynanıyor?
    Bir de şu var. Devamlı olarak uçan kaçan teknolojilere göre sistemler
    hazırlanıyor. Geleceğe yatırım yapmak iyidir ama tamda o teknoloji Türkiye'
    de istenen ölçüde kullanılmaya başlandığında hop bir ileriki uçan seviyeye
    göre hizmete başlanıyor.
    Yoksa hafiften pazar olma olayı mı var ?
    Tamam kolaylıklar iyidir hoştur ama bu teknoloji nimetinden faydalanırken
    cebimiz bu kadar boşalmasa.

    Son olarak Oksijen ile ilgili bir kaç söz. Mustafa Bey' in de dediği gibi
    desteklenmesi gereken kurumlar. Şu an burdaki bir çok kişiye tavsiye edecek
    yaşta olmayabilirm ama "Japonlar Dünyayı Satın Alıyor" isminde bir kitap
    vardı.(şu an yazarı aklımda değil.) Destekleme konusnda oldukça ders
    alınacak bir kitap olarak görüyorum. Yoksa bir süre sonra bizim firmalarımız
    mesela Oksijen ihracattan çok ithalattan para kazanmaya başlayacak.