[linux-sohbet] Ankara ve Istanbul'da Linux Egitimleri devam ediyor...

---------

From: Bora GQng=F6?=ren (bora@portakalteknoloji.com)
Date: Mon 03 Nov 2003 - 08:03:36 EST

    Asagidaki duyuruyu geciyorum.

    Sevgiler.

    Bora Gungoren
    Portakal Teknoloji.

    Ankara ve Istanbul'da Linux Egitimleri devam ediyor...

    Kasim ayinda Portakal Teknoloji, ozgun ve her ay guncellenen Turkce mufreda=
    ti ve deneyimli egitmenleri ile "ogrenme deneyimi" olarak nitelendirdigi du=
    zenli Linux egitimlerine devam ediyor.

    Ankara: LIN110 Linux Ag Yoneticisi, 15-16 ve 22-23 Kasim, 9.00-18.30, 30 sa=
    at.
    Istanbul: LIN 101 Linux Kullanici, 17-21 Kasim, 9.30-16.30, 30 saat.

    Butun egitimlere katilan kisilere katilim belgesi duzenlenecektir. Ayrintil=
    i bilgileri asagida bulabilirsiniz.

    Ankara
    ------

    LIN 110 - Linux Ag Yoneticisi Egitimi (30 saat - 5 gun)
    Hedef Kitle: Linux'u bir ag hizmetleri sunucusu olarak yapilandirmak isteye=
    n Linux kullanicilari
    Mufredat:

        * Ag kavramlari ve protokolleri.
        * Internet bağlantisini saglamak.
        * Xinetd ayarlari. Telnet, Rlogin, FTP, SSH ve SFTP hizmetleri.
        * E-posta sunuculari. Sendmail, Qmail yada Postfix.
        * Apache-PHP-MySQL uclusu. SSL destegi. Cesitli yardimci uygulamalar.
        * Guvenlik duvari kavrami ve IPTables.
        * DNS ve DHCP.
        * Squid ile vekil sunucu hizmetleri.
        * NFS, Samba ve LDAP.
        * G=FCvenlik uygulamalari, anti-virus, spam korumasi, saldiri tespit si=
    stemleri.

    Kaynaklar:

        * Linux Ag Y=F6netimi, G=F6rkem =C7etin - Barış Metin, 2003.
        * Apache Web Sunucusu, Bora Gungoren - Oguzhan Kayhan, 2002.
        * Ders notlari.

    Egitim her kisiye bir bilgisayar dusecek sekilde ve Red Hat 9 dagitimi teme=
    l alinarak yapilacaktir. egitim sonrasinda tum katilimcilara katilim belges=
    i duzenlenecektir.

    Butun katilimcilara, ders notlari, kaynak kitaplar, Red Hat Linux 9 dagitim=
     CD'leri ve RH9 PowerPack program, yama ve belge CD'si verilecektir. Egitim=
    ler Ericsson Crea-World'un ses yalitimli ozel siniflarinda gerceklestirilec=
    ektir. Katilim 8 kisilik kontenjan ile sinirlidir.

    Kurs ucreti KDV dahil pesin 550 milyon TL, kredi kartina 8 taksitte KDV dah=
    il 800 milyon TL olara belirlenmistir. Daha once Portakal Teknoloji'den LIN=
    101 yada dengi bir Linux Kullanici egitimi alan katilimcilara pesin odemele=
    rde %10 indirim yapilacaktir.

    Basvuru icin linux-basvuru@portakalteknoloji.com adresine ANK-LIN110 kodu i=
    le ad-soyad, adres, telefon, cep telefonu ve odeme tercihini belirten bir m=
    esaj yollamak yeterlidir.

    Ericsson Crea-World Ankara'ya (Koza Sokak No:97, GOP) ulasmak icin asagidak=
    i adresteki krokiye bakabilirsiniz.

    http://www1.ericsson.com.tr/mobilityworld/contact/

    Istanbul
    --------

    LIN 101 - Linux Kullanici Egitimi (30 saat - 5 gun)
    Hedef Kitle: Linux Isletim Sistemi ile temel kullanici gorevlerini yerine g=
    etirmek isteyen kisiler.
    Mufredat:

        * İsletim sistemi kavrami. Linux, cekirdek ve dagitimlar.
        * Kabuk, bash ve temel kabuk komutlari.
        * Surecler ve surec yonetimi.
        * Kullanicilar ve gruplar.
        * Linux sistem mimarisi, calisma seviyeleri, dosya sistemi.
        * X Window. KDE ve Gnome. KDE/Gnome ile gelen uygulamalar ve sistem yon=
    etim araclari.
        * Open Office.
        * Internet baglantisi kurulmasi ve ag uygulamalari.
        * RPM ile uygulama kurmak. Uygulama guncellemesi. Cekirdek derlenmesi.

    Kaynaklar:

        * Linux Isletim Sistemi, Gorkem Cetin, 2003.
[...]

    ler Ari Dersanesi'nin Kadikoy binasinda cati kati sinifinda gerceklestirile=
    cektir. Katilim 10 kisilik kontenjan ile sinirlidir.

    Kurs ucreti KDV dahil pesin 550 milyon TL, kredi kartina 8 taksitte KDV dah=
    il 800 milyon TL olarak belirlenmistir.

    Basvuru icin linux-basvuru@portakalteknoloji.com IST-LIN101 kodu ile ad-soy=