[linux-sohbet] Re: :(

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 14 May 2003 - 09:15:52 EEST

    Wed, 14 May 2003 07:32:39 +0300 tarihinde Deniz Akkus Kanca
    <deniz@arayan.com> soyle yazdi:

    DAK> 1. Ahlaklı buluyorum. Para kazanan/kazanma hedefi olan bir şirket ile
    DAK> ahlaklı bir Linux oyuncusu olmayı bağdaştırabilen çok yok. Araçları
    DAK> GPL, eklemeleri GPL, iso'ları GPL. Linux toplumunun bir üyesi
    DAK> olabilmeyi başarıyorlar.
    Ahlakliligini ben farkli bir yonden sorgulamak istiyorum.

    Ozgur yazilimlarin icerigini degistiriyorlar ve oyle paketliyorlar. Ornegin
    gelen KDE, KDE gelistiricilerinin yaptigi degi. Gelen XMMS'te mp3 destegi
    yok. MPlayer ise gelse bile en buyuk ozelligi olan codeclerinden ayrilmis
    kusa donmus durumda. Muhtemelen bash'te yaptiklari bir yama nedeniyle
    sistemin cokmesini yakin zamanda listelerde konustuk. Bozuk ve calismayan
    paketlere hic girmemek lazim.

    Bu yazilimlari insanlara "Xmms, KDE, MPlayer, vb" isimleri ile
    dagitiyorlar. Ondan sonra insanlar ortalikta dolasmaya basliyorlar,
    "Yav XMMS ne ise yariyor ki, mp3 calamiyor; muzik cd'lerini ben elle de
    calarim zaten" ya da "ben mplayer da denedim calmiyor elimdeki
    video'yu", "bu Linux'ta multimedya cok kotu", "KDE'nin de GNOME'dan pek
    farki yok ki", ....

    Mesela senlik icin dokumanlarin PDF'lerini hazirladim OpenOffice
    1.1Beta'nin nefis export to pdf fonksiyonu ile, Windows'takiler dahil her
    reader'da duzgun gozukurken Redhat'in paketledigi xpdf'te garip
    kodlamalarla gozukuyor ve okunamiyor. Diger dagitimlarin hepsinin ayni
    surum xpdf'i duzgun gosteriyor. Zamanindan once yaptiklari ve muhtemelen
    sadece Amerikanca'da test ettikleri anlamsiz bir utf yamasindan
    kaynaklaniyor buyuk olasilikla. "Xpdf diger PDF okuyan programlarin
    actiklarini okuyamiyor" damgasi ne kadar adil?

    O projeyi gelistiren insanlar, gunduz-gece calisip gurur duyduklari bir
    urun ortaya koyuyorlar ama Redhat onu deyim yerindeyse pic edip dagitimina
    koyuyor ve insanlara ayni isimle dagitiyor.

    Ya kendisini yazilimi gelistirenlerden daha akilli addediyor, ya da
    Amerikan yasalarina uymak adina yazilimlarin icerigini degistirip (ismini
    ayni tutarak), yazilim gelistiricilerine ciddi saygisizlikta bulunuyor.

    Sizce bu ne kadar ahlakli?

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694