[linux-sohbet] Re: kopuk internet kablolari ve telekom

---------

From: M.Nejat Ozcan (linux@turclas.com)
Date: Mon 02 Jun 2003 - 16:48:26 EEST

    TT den nihayet dun yapilan aciklamaya bakilirsa daha isimiz var...
    Ama dun aksamdan beri bira iyilesme var gibi geliyor bana ...
    Hic olmazsa mailler indirilebiliyor..

    M.Nejat Ozcan

    22 Mayıs’ta Cezayir’de meydana gelen deprem nedeniyle Türkiye’nin yurt dışı
    internet bağlantısının kopması sonrasında Türk Telekom’dan konuya ilişkin
    yapılan açıklamada, “interneti rahatlatacak çözümler için çalışmalarımız
    sürüyor“ deniliyor.

    Türk Telekom, Türkiye’nin yurt dışı internet bağlantısının kesilmesi ile
    eleştirilerin hedefi oldu. Türk Telekom’a yöneltilen eleştiriler, Türkiye’
    nin yurt dışı internet bağlantısı yükünün tek bir hat ile sınırlandırılması,
    yedeklenmemesi, bunun için yatırım yapmaması yönünde.

    Türk Telekom, bu eleştirilere cevap niteliğinde bir açıklamada bulundu.
    Türkiye’nin yurt dışı internet bağlantısının durumu, kesikliğin ne zaman
    giderileceği ve Türk Telekom’un alternatif bağlantı seçenekleri ile ilgili
    açıklamayı aşağıda bulacaksınız.

    Türk Telekom'dan İnternet'i Rahatlatacak Çözümler

    “22 Mayıs 2003 tarihinde Cezayir yakınlarında meydana gelen deprem nedeniyle
    İtalya – Fas arasında uluslararası haberleşme trafiğini taşıyan SMW2, FLAG,
    COLUMBUS 2 deniz altı kablolarının yanı sıra SMW3 denizaltı kablosu da
    hizmet dışı kalmıştır. Dolayısıyla SMW3 üzerinden giden yurt dışı internet
    trafiğimiz bu durumdan önemli ölçüde etkilenmiştir.

    Bu nedenle söz konusu kesinti ile ilgili Singapur Telekom’dan alınan ilk
    bilgiler; 22 Mayıs’tan bu yana Şirketimizin WEB sayfasında kamuoyuna
    duyurulmuş, 23-24 Mayıs tarihlerinde de ulusal Tv kanallarından bazılarında
    canlı yayında kamuoyuna konu ile ilgili açıklamalar yapılmıştır.

    TTnet Şebekesindeki Kesintinin Analizi

    TTnet Şebekesinin mevcut yurt dışı internet bağlantıları aşağıdaki tabloda
    gösterildiği gibidir.

    ABD TeleGlobe 45/45 Mbps Miami - Istanbul (Fiber)
    Avrupa Cable & Wireless 155/34 Mbps Paris - Ankara (Uydu)
    Avrupa Cable & Wireless 155/155 Mbps Londra - Istanbul (Fiber)
    ABD Cable & Wireless 155/155 Mbps New York - Istanbul (Fiber)
    ABD Sprint 622/622 Mbps New York - Istanbul (Fiber)
    Toplam 1.132/1.011 Gbps

    Bunlardan, son üç bağlantı (toplam 932/932 Mbps) Cezayir depremi nedeniyle
    kopan SMW3 kablosu üzerinde olduğundan şu anda hizmet dışıdır.Bu nedenle
    TTnet şebekesinin mevcut 1.132/1.011 (geliş/gidiş) Mbps’lik yurt dışı
    internet port kapasitesi, 200/79 Mbps’e düşmüştür.

    Arızalı olan kablolarda internet devresi olan tüm ülkeler bu durumdan
    etkilenmiştir. Ancak etkilenme oranı, internet devresinin ne kadarının
    arızalı olan kablolardan gittiğine bağlıdır. Arızanın yeri Avrupa trafiğini
    etkileyen konumda değildir.

    Uluslararası haberleşme trafiğini büyük ölçüde etkileyen arızanın giderilme
    çalışmaları Singapur Telekom idaresinin koordinatörlüğünde uluslararası bir
    konsorsiyum tarafından yürütülmektedir.

    SMW3 şebeke yöneticisi olan Singapur Telekom’dan alınan bilgiye göre; 22
    Mayıs 2003 tarihinde kopan denizaltı fiber kablo arızasının giderilmesi,
    ITUR deniz altı kablosundaki bakım çalışmaları yüzünden gecikmiştir.
    Singapur Telekom tarafından; arızayı giderecek geminin 29 Mayıs 2003’te
    İtalya Catania’dan gerekli malzemeleri alıp, 30 Mayıs 2003 saat 21.00
    itibariyle kablonun restorasyonuna başlayacağı bildirilmiştir.

    Şirketimiz, arızalanan denizaltı fiber kablosunun tamir edilmesi
    çalışmalarına paralel olarak arızalanan yurt dışı internet hatlarına
    alternatif olabilecek yeni devrelerin uydu ve fiber optik kablolar üzerinden
    verilmesi için olayın başlangıcından itibaren Kamu İhale Kanunu çerçevesinde
    çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda pek çok telekom idaresi ve şirketle
    görüşmeler yapılmıştır.

    İlk etapta uydu üzerinden ilave 34 Mbps’lik yurt dışı internet bağlantısı 27
    Mayıs 2003 tarihinde servise verilmiştir. 30.05.2003 tarihi itibariyle de
    yine uydu üzerinden 1x155 Mbps’lik bir devre servise verilecektir. Böylece
    yurt dışı uydu internet çıkış kapasitesi 155 Mbps’den 344 Mbps’ e
    çıkartılacaktır.

    Fiber optik kablo üzerinden 1x155 ve 1x622 Mbps hızlarında yurt dışı
    internet bağlantılarının kısa bir süre içerisinde hizmete verilmesi
    çalışmaları Kamu İhale Kanunu çerçevesinde devam etmektedir.

    Türk Telekom öteden beri internet yurt dışı hat kapasitesini artırma ve
    alternatif güzergahlar bulma konusunda ısrarlı çalışmalarını sürdürmektedir.
    Ancak bütün yatırımcı ve işletmeci kuruluşlar gibi Türk Telekom’un da
    haberleşme sistemlerinde yüzde yüz yedeklilik prensibi ile çalışması
    ekonomik bulunmamaktadır.

    Ayrıca İnternet Servis Sağlayıcıların bir kısmı TTnet yurt dışı çıkışlarının
    yanı sıra uydudan küresel internet ağına bağlanmaktadır. Ancak ekonomik kriz
    nedeniyle uydu kullanımını azaltan İSS’ler ekonomik açıdan kendilerine
    pahalı geldiği için mecbur olmadıkça uydu ile yurt dışına bağlanmamaya
    çalışmaktadır.

    Sonuç olarak Türk Telekom, TTnet şebekesi üzerinden internet servis
    sağlayıcılarına, kurumsal müşterilerine ve bireysel abonelerine öteden beri
    elindeki imkanlar ölçüsünde hizmet vermektedir.İnternetin yurt dışı çıkış
    kapasitesinin artırılması ile ilgili çalışmalarımız sürdürülmekte olup, bu
    konudaki gelişmeler kamuoyu ile paylaşılacaktır.”