[linux-sohbet] Re: [düzeltme] E-ticarete patent tehdidi

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Tue 29 Jul 2003 - 17:05:12 EEST

    Dostum yanlis biliyorsun.. Markalarin patentlenmesi diye birsey olmaz.=20
    Diger bir kac bilgide yanlis. Bu arada benim size daha onceki verdigim
    bilgi de yanlis..
    Amerika daki BOES ile ilgili basvuru faydali model degil bildigimiz
    patent basvurusu imis.
    Ben daha once faydali model oldugunu(utility model) ve 7 yil sure ile
    korundugunu yazmistim.

    http://www.ankarapatent.com.tr/dersler

    http://www.ankarapatent.com.tr ana sayfasindaki iso ve diger sunuslarla
    ilgili dokumanlarida
    Okumanizi tavsiye ederim.
    Gercekten zevkli konular.

    Marka, Patent, Tasarim tescilleri, cografi isaretler, fikir ve sanat
    eserleri
    Ile korunan eserler bunlarin korumalari tamamen farkli.. Marka patenti
    diye birsey olmaz.

    Eger kendi bulusunuzda daha once patentlenmis bir bulusu kullaniyorsaniz
    bu bagli patent olur.
    Icten yanmali motorlar patentlenmis bile olsa siz kendiniz bir baska
    icten yanmali motor
    tabii ki icad edebilirsiniz iste burda insanoglunun yaraticiliginin
    sinirsizligi ortaya cikiyor
    Daha once yazdigim gibi 900 den fazla 'bilye uclu tukenmez kalem'
    patenti var..
    Bu cok guzel bir ornek..

    Bu arada tekrar yaziyorum patentlerin korumasi 20 yil.. Yani 20 yil
    sonra patentlenmis
    Buluslar kamuya mal oluyor..=20

    Gerci ders notlari arasinda ve sunuslarda bu ornegin olmasi lazim. Simdi
    siz bir cep telefonu
    icad ediyorsunuz bunun islev ozellikleri icin patent alirsiniz. Tasarim
    ozgunlugunu korumak icin
    Gorunusu rengi v.s. icin tasarim tescili alirsiniz, icindeki yazilim,
    uretim detaylari
    know how-ticari sir dir. Uzerine koydugunuz nokia-sony-siemens logosu
    ise markadir..

    Bir patent burosunda bilgi islem departmaninda calisiyorum. Yukarida ve
    daha once yazdiklarim
    sirket ici egitim - katildigim sunuslardan elde ettigim bilgiler.
    Dolayisi ile yazdiklarim tamamen gayri resmi - uzman gorusu olmayan
    konular. O yuzden
    yanlis bir bilgi vermemeye de dikkat ediyorum, bir yanlislik varsa
    simdiden ozur dilerim,
    siz ciddi olaylara girmeden once benim soylediklerimi de bir arastirin,
    uzmanindan gorus alin.

    Yakinlarda bu isin uzmanlari herkese acik seminerler duzenleyecekler
    eger bana
    Ozelden ilgilendiginizi bildiren bir e-mail atarsaniz seminerlerden v.s.
    sizi haberdar ederim

    Tekrar kolay gelsin iyi gunler,

    __
    M. Volkan YILDIRIM