[linux-sohbet] Re: Red Hat Linux Project (Severn)

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 22 Jul 2003 - 23:05:38 EEST

    Tekrar Selamlar=20

    Aslinda windowsun cevap olarak donecegini biliyordum. Ama sunu =
    unutmayinki windowsu kullanan cok olsa bile aciklarini bulabilecek kisi =
    sayisi sadece MS calisanlari sayiliyor. Sizce Windows kullanicilarina en =
    azindan lisans icin para odeyenlere kodlarini acsa aciklari daha cabuk =
    farkedilip kapatilmaz mi?. Gercek manada Windows kullanip bug =
    bulabilecek sayi MS calisan sayisidir. Bizde binlerce windows bugi =
    buluyoruz ama sebebini bilmiyoruz sadece windows abuk sabuk hata veriyor =
    kimbilir neden.=20

    > Yani, RH'in ilk defa Linux goren, tipik Average User Joe
    > gibi bir milyon kullanicisindan ziyade buglarini yakalayan 10-15 =
    kullanic
    > isi

    Ayrica Security analizleri ve RedHat te bug varmi acaba diye arastiran =
    insanlarin buldugu bug sayisi son kullanicinin ilettiginden cok cok =
    sinirlidir bence. Buglarin bence buyuk kismi userlarin ilettigi =
    feedbackler sonucu bulunur. Ne kadar cok user o kadar cok feedback. Bir =
    analizcinin oturup xpdf de bug varmi diye kodunu acip bakacagini =
    sanmiyorum. Bu bugida yine listedeki userlardan biri iletti. Guvenlik =
    uzmanlari degil. (Ve nedense yeni baslayanlara raslar hep buglar). =
    Ayrica bir artida surdan eklemek gerekirki kullanici sayisi Redhatin =
    gercekten buglarini arastiran sayisini bile artirir. Sunu bile =
    diyebilirizki kotu niyetli bir hacker linux kurulu bir makinayi =
    hacklemek isterse Eger %50 ihtimalle Bir RedHat le karsilasip onun =
    buglarini arastirip bulacaktir. Yani bircok bakimdan RedHat te bulunan =
    buglarin bulunmasi ve kapanmasi (buglari kapatma konusunda RedHat ten =
    hizlisi ve destekcisi yoktur saniyorum) diger dagitimlara oranla cok =
    yuksek ve cok cok daha kolaydir.