[linux-sohbet] Re: Red Hat Linux Project (Severn)

---------

From: imran.geriskovan@ttnet.net.tr
Date: Tue 22 Jul 2003 - 16:27:42 EEST

    ALPER KANAT wrote:
    > Cevabınız için teşekkürler..... Peki RH'deki Auto Update özelliği artık tüm
    > kullanıcılara açık olacaktır herhalde öyle değil mi ?

    Insallah olur.
    Yanliz RedHat in bundan once sik
    guncelleme dongulerinin
    sistem butunlugu uzerinde olumsuz
    etkiler yaratmayacak bir alt yapiya
    ulasmasi gerekiyor.

    Guncellemelerdeki asil problem su:

    Tum paketlerin bagimliliklarini bir ag
    olarak dusunun. Belli bir anda bu agin
    uzerindeki bir dugumun (paketin) izole
    olarak degistirilmesi kolay bir durum.

    Ama zaman icerisinde bu ag
    topolojisinde radikal degisiklikler
    soz konusu. Gercek guncelleme bu iste.
    Yani T1 topolojisinden T2 topolojisine gecis.
    Bu sistem icin ciddi bir travma.
    Bu travmayi kolay atlayabilecek kadar
    kuvvetli bir paket yonetim sistemi gerekiyor.
    Dahasi sistemin T1 den T2 ye gecisi kendi icinde
    planlamasi, cozumlemesi ve faz faz bunu
    uygulamaya koymasi lazim.

    Onun icindirki major versiyon degisimlerinde
    (ki bunlar ciddi topoloji degisiklikleridir)
    RedHat te guncelleme yapamazsiniz.
    Tekrar kurmaniz gerekir.

    Imran

    Bu listeden cikmak icin