[linux-sohbet] Red Hat Linux Project (Severn)

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Tue 22 Jul 2003 - 02:54:22 EEST

    Merhaba Arkadaşlar,
    Sıkı bir RH takipçisi (aynı zamanda yeni) olarak Görkem Çetin'in yolladığı haberi merakla okudum. Kendisinin RH6 kullanarak yazdığı kitap var elimde ve kendisiyle irtibata geçeyim derken bu e-posta zinciri gözüme çarpmıştı. Ve sonuçta kendisiyle iletişime geçmek yerine araştırarak, öğrenerek hem ona, hem kendime, hem de bandwith'e katkıda bulunmaya karar verdim. Şu anda elimden geldiğince Linux'u daha çok öğrenmeye, programlama öğrenerek bu işi daha da ileriye götürmeye kararlıyım ve kısmetse bunda mufakkak olacağım. Kendimle ilgili kısmı geçersek gönderilen haberden anladığım kadarıyla Red Hat Linux artık kutu olarak satılmaktan ziyade internet üzerinden ücretsiz olarak dağıtılıp kullanılabilecek bir hale bürünüyor. Bu sayede dağıtımın daha da fazla kişiye açılacağını umuyorum. Benim en büyük sıkıntım özellikle Türkiye'de Linux kullanıcıların az sayıda olması ve Linux desteği alabileceğimiz yerin pek fazla olmayışı... Sonuçta "her koyun kendi bacağından asılır" durumu oluyor
      biraz.. Ayrıca Linux'un çok fazla kullanılmaması nedeniyle birçok popüler programın Linux için çıkarılmış sürümlerini bulmak da mümkün olmayabiliyor.
    Beta olduğu düşünülürse Severn'ın 2.6 kernele sahip olacağını düşünüyorum. Şu anki haliyle yazılan değişikliklere baktığımda RH9 sonrası yalnızca 3-4 güncelleme yapıldığını gördüm yanlış görmediysem... Diğer dağıtımların çoğunu denedim ancak RH'den başkasını kendime yakın bulamadım açıkçası... Her ne kadar alıştıklarımı RH9'a uyarlamak zor olduysa da belki de RH6 ile başlamamdan dolayı bende bir RH tutkusu oluştu sanırım..... Kısmetse bir gün geliştirme çalışmalarında yer alabilecek duruma gelmeye çalışacağım :) Saygılar, kolay gelsin...

    Alper KANAT