[linux-sohbet] gcc 3 serisi

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Thu 17 Jul 2003 - 01:29:57 EEST

    Merhaba
    gcc 3 serisi ile ilgili cok sey soylendi, yazildi, cizildi.
    Ben de acizane bi tecrube aktarayim.

    iki tane bilgisayar var elimde. ayni anakart uzerinde
    p4-2k (a) ve p4-1.8k (b)

    a:
    p4-2k
    i845pe giga anakart
    40gb seagate 15k RPM SCSI (tekram)
    slack 8.1 temelli dagitim
    2.4.21-ac4 kernel

    b:
    p4-2.8k
    i845pe giga anakart
    60gb udma100 7200 RPM hdd
    slack 9 temelli dagitim
    2.4.21-ac4 kernel

    dikkatimi cezbeden konu su:
    b makinasi toplamda daha verimli calisiyor. scsi diske ragmen.
    testlerini yaptim. sadece disk islemlerinde a makinasi direk
    fark atiyor. ama karmasik bir islem olursa (ornek: kernel compile)
    b makinasi apacik fark atiyor. hem de oyle boyle diil.
    mesela mysql ile 300GB'lik bir tabloyu MyISAM'dan INNO DB'ye
    cevirdim, b makinasi daha hizli yapti yine.

    anladigim kadariyla 3 serisi gcc etkili oluyor (belki)

    bir de sorun bildireyim:
    mysql ve bir kac programi daha sorsundan derlerken
    march=pentium4 ifadesi direk calismayan binary
    uretiyor. pek cok flag denedim, karisik denedim, tek tek
    denedim, ama tum kombinasyonlar icinde sadece bu
    ifade olanlar calismadi.

    soylediklerimden bi sonuc cikmiyor sanirim gece cok gec oldu :-)
    ama 3 serisi gcc daha hizli calisan bi kod uretiyor ama bazen
    broken oluyor :-)

    Saygilar.
    Umut.

    Bu listeden cikmak icin