[linux-sohbet] Re: Egitim, Lisansli/Kacak Yazilim ve Para uzerine (Linux Terminal Server ve Windows TerminalServer)

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Fri 11 Jul 2003 - 15:15:19 EEST

  • Next message: imran.geriskovan@ttnet.net.tr: "[linux-sohbet] Re: Egitim, Lisansli/Kacak Yazilim ve Para uzerine (Linux Terminal Server ve Windows TerminalServer)"

    Selamlar..

    Oncelikle bir konuda yaniliyor arkadaslar. Bir yazilim para kazandirmiyorsa
    bedava olabilir, kopyalamak, kirmak mubahtir gibi bir tavir yok, olamaz. Oyle
    olsaydi para kazandirmayan her sey icin gecerli olurdu. Mesela Kaset ve
    CD'ler, filmler vs.

    Eger 3D Studio kullanacaksaniz, onu kurmaniz lazim. Kurmak icin EULA'sini
    kabul etmis olmak ve lisans ucretini yatirmis olmak gerekiyor. Sizinkiler
    gibi bir bakayim, bir deneyeyim gibi yaklasimlar icin bazi firmalar trial ve
    demo surumlerini cikarirlar. Onlari kullanmalisiniz. Aksi acik ve secik
    olarak emege, bilgiye ve "intellectual property" ye tecavuzdur. Buda diger
    tecavuzlerden farksiz, hem onur kirici hemde kanunsuz bir durumdur. Simdi,
    matkapla sinemanin duvarina bir delik delseniz, oradan filmi bedava
    izleseniz, gorenler sizin icin ne dusunur ? Vey be ne uyanikmis derler belki
    ama, en nihayetinde hortumculara da oyle deniyor. Namus kavramini yitirmemis
    insanlarin pes bu kadarina diyeceklerinde hemfikir miyiz ?

    Kisacasi, lisans kavrami oncelikle onemli bir kavramdir. Pek cok buyuk yazilim
    ureticisi urunlerinin ogrenmek isteyen ogrenci ve ogretmek isteyen egitim
    kurumlari/egitimcilere kolaylik saglarlar. Mesela MS Office 400 $
    civairndayken, akademik versiyonu 100 $ civarindadir.

    Diger taraftan, siz 15 kullanici icin lisans almissaniz, demekki 15
    kullanicidan fazlasindan kullanmayacaksiniz. Bu noktada, bazi limitler,
    degisiklikler olur. Baz programlar 15 Kullanici kavramini, 15 farkli makineye
    kurulabilmesi olarak yorumlar. Bazilari ayni anda baglanabilecek en fazla 15
    makine olabilir seklinde belirler. Bazilari da daha farkli sekillerde. Siz
    Lisans sozlesmenizden bakip buna gore en uygununu secmek zorundasiniz.

    Bazi istisnalar olabilir. Ornegin, siz Windows'ta reverse engineering
    yapamazsiniz. Ama egitim kurumu olarak bunu yapabilirsiniz, ancak
    kullanamazsiniz. Diger yandan, bilmem ne serverin nasil cracklanabilecegini
    bulabilir, gelistirebilir fakat cracklayip kullanamazsiniz..

    Diger yandan su sizin sekil kulliyeten yanlis bence. Windows'un mevcut oldugu
    bir agda mutlu kullanici bulmak mumkun degildir. MUtlu bir kullanici ve
    bilhassa sistem yoneticisi olmanin ilk anahtari, windows'lari ortadan
    kaldirmaktir..

    Saygi ve sevgiler..

    Cum 11 Tem 2003 10:43 tarihinde şunları yazmıştınız:
    > Merhabalar
    >
    > Yukardaki yazmış olduğum sözlere;eleştiri,bilgilendirme,yanlışı düzeltme
    > gibi yorumlarınızı anlayışla
    > karşılayacağımı bilmenizi isterim.Yanlışlarım varsa mutlaka düzeltin çünkü
    > kanuni yükümlülükleri var.
    >
    > İyi Çalışmalar.
    >
    > Win98----|
    > |
    > Win98----|-----(LAN)-------Linux Terminal Server-----(WAN)-----Windows