[linux-sohbet] Re: kernel-image-2.4.18-1-686'ya gecerken

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 17:09:53 EEST

    Volkan YAZICI wrote:
    > bir kernel upgrade yapalim dedik ve gene bilgisizligimiz ortaya
    > cikti... bilgisayar acilirken soyle bir hata aliyordum: (aslinda bu
    > satirlardan 3-4 tane var farkli yerlerde)

      Opensource dunyasi dibsiz kuyu gibidir, her zaman ogrenilecek
    birseyler vardir :)

    > /etc/modules.conf is more recent than
    > /lib/modules/2.4.18-1.1686/modules.dep modprobe: can't locate *

      "depmod -ae" komutuyla bu hatadan kurutlabilirsin. Burada modprobe da
    birseylerden sikayetci, belki aradigi dosyayi bulamiyor olabilir,
    yuklenmemis olabilir vs.

    > update-modules deyip sistemi yeniden baslattim hala ayni hatayi
    > veriyor. isin en garip yani ise /etc/mtab diye bir dosya olustu
    > update-modules komutundan sonra ama hala dosya bulunamiyor gozukuyor.

    -(~:$)-> ls -al /etc/mtab
    -rw-r--r-- 1 root root 764 Jul 9 14:26 /etc/mtab

    -(~:$)-> cat /etc/mtab
    /dev/sda8 / reiserfs rw 0 0
    /dev/sda5 /mnt/sda5 reiserfs rw,noexec,nosuid,nodev 0 0
    .
    .
    .
    devpts /dev/pts devpts rw,gid=5,mode=620 0 0
    proc /proc proc rw 0 0

      anlasilacagi uzere mount la ilgili bir dosya, ama bu otmatik
    olusturulur, sen elle yazmazsin. /etc/fstab da mount la ilgili ayarlarin
    vardir, burada tanimli disk bolumleri mount edilebilmis mi ?

      Bana sistemde gerekli dosya sistemi icin destek olmadigindan mount
    edilememis gibi geldi, belki de modullerin eksik oldugundan olabilir.

    > birinci sorum buydu ikinci sorum ise diyelim ki yeni bir cekirdek
    > derledik, bunun sonuclarini sistemi yeniden baslatmadan goremez
    > miyiz, sistemi her seferinde yeniden baslatmak cok fazla omur
    > torpuluyor da =)

      UML (user mode linux sanirim acilimi) kullanabilirsin, ama asil
    sistemi baslatan kernel in ne kadar kontrolunde olur ne kadar bagimsiz
    olur bilemiyorum, kullanimi da cok kolay olmayabilir. Onun yerine kernel
    i test ederken sistemin minimum ayarlarla acilacagi bir init tanimlasan
    da yeterli olur kanaatindeyim.

      Aslinda tavsiyem kernel.org dan 2.4.21 + 2.4.22-pre3 patch +
    2.4.22-pre3-ac1 patch indirmen ve kendi kernel ini kendin derlemen.

      Saygilar,
      Onur Kucuk

    Bu listeden cikmak icin