[linux-sohbet] Re: gnome ve memory

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 12:21:52 EEST

    On Tue, 2003-07-08 at 12:10, Murat Gezer wrote:
    > Merhaba Arkadaslar,

    Merhaba,

    > Slackware 9.0 ve gnome 2.2.2 kullanmaktayim. Ancak farketdigim kadari
    > ile memory konusunda canavar KDE ye yaklasmis durumda GNOME API side .
    > Makinam Celeron 1.7 ve 256 DDram (266 Mhz) var su an sadece evolution
    > 1.4 ve gnome calisirken sistemimin Memory kullanimi%95 ve evolution
    > kapali iken ise %85 kullanilmakta. Makina uzerinde baska hic bir sunucu
    > yazilimi (ne bileyim apache, mysql vs) calismamakta ama yine bana garip
    > geldi. Sizce bu normal midir. Yoksa artik nasil olsa ram ucuz diye
    > memory almam mi gerek :)))

    Slackware 9.0, GNOME 2.3.3 CVS kullanıyorum:

                 total used free shared buffers cached
    Mem: 159012 154620 4392 0 6684 36464
    -/+ buffers/cache: 111472 47540
    Swap: 353420 113784 239636

    Şu anda sistemimde Evolution, Galeon, Anjuta, Gossip, XChat, bolca panel
    applet, Nautilus, Terminal, PostgreSQL, Apache ve saymaya gerek
    duymadığım bolca küçük program çalışıyor. Bunların tümü, kernel ile
    birlikte 210M kadar bellek kullanıyor.

    Evolution tam bir RAM canavarı, ancak hakkını veriyor. İçerisinde
    binlerce e-posta olan bir klasör içerisinde en zor arama bir yada iki
    saniye içerisinde tamamlanıyor.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant