[linux-sohbet] Re: Linux güvenliği tehdit altında

---------

From: Burhan Hanoglu (burhan@ideefixe.com)
Date: Thu 03 Jul 2003 - 19:04:11 EEST

    "Özellikle IBM, Oracle gibi dev isimlerin desteği ile güç kazanmaya başlayan Linux, buna bağlı oalrak açık kaynak kodu dünyasında ki popülaritesini ise yavaş yavaş yitiriyor. Apple gibi UNIX sunucu pazarının en genç ama en dinamik oyuncusu dahi Darwin projesi ile beraber açık kaynak koduna merhaba derken Linux, hızla kaybettiği popülaritesi ile beraber olası saldırılara karşı savunma gücünü yitiriyor. Çünkü saldırılar genellikle Linux'u güvenli kılan kaynaklardan geliyor.

    Geçen yıla kadar çok önde olan 'Linux'a özel virüs yok, Linux'a özel virüs yazılamaz' söylemleri de tarihe karışmak üzere. Çünkü yapılan araştırmaların sonuçların göre Linux için yazılmış onlarca virüs Internet ortamında tabiri caiz ise cirit atıyor. Linux işletim sistemi ile kurulmuş ağlar neredeyse Windows işletim sistemi kurulu ağlar kadar saldırı alıyor."

    Birileri bariz bir şekilde insanları soğutmak için sallıyor galiba. Hatta, içtern içe gelişen bariz bir saldırı kokusu alıyorum.

    Saygılar

    BURHAN