[linux-sohbet] Re: Sendmail ile ilgili

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 09 Jan 2003 - 13:50:48 EET

Merhaba,

Thu, 9 Jan 2003 13:47:34 +0200 tarihinde Elif Begüm Bilgili
<elifbilgili@unimedya.net.tr> yazdi:

EBB> Mandrake üzerinde sendmail kurulu bir mail serverda yapmak istediğimiz
EBB> şöyle bir şey var. Bir mailboxa belli bir şahıstan gelen mail olduğunda,
EBB> bir yere SMS mesajı gönderilmesi isteniyor. Dolayısı ile Mailboxa belli
EBB> bir kişiden mail geldiğinde mailserverın, SMS gönderecek olan programa
EBB> bir flag göndermesi gerekiyor. Yani SMS programının mail geldiğine dair
EBB> bilgi alması gerekiyor mail sisteminden. Exchange server'da bir şekilde
EBB> mail receipt kontrolü olduğunu biliyorum, ama acaba linux üzerindeki
EBB> sendmailde bu işlem nasıl yapılabilir? Bir fikri olan var mı?
Procmail ile mesaj basliklarini (ve dogal olarak from/to) kisimlarina gore
filtreleme yaparak istenilen kriterlere uyan e-postalarla ilgili belirli bir
islem yapilmasini (baska bir klasore tasi, x programina gonder, vs)
saglayabilirsiniz.

Sendmail zaten ontanimli yerel mesaj dagitici olarak procmail kullaniyor ve
buyuk olasilikla sisteminizde kuruludur.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694