[linux-sohbet] Re: Linux dergisi

---------

From: Timu EREN (selam008@hotpop.com)
Date: Fri 05 Dec 2003 - 05:52:16 EST

    Per 04 Ara 2003 23:18 tarihinde şunları yazmıştınız:
    > Icerik olarak nelere yer vermeyi dusundugunuzu biraz daha acar misiniz ?
            içeriği üç ana başılık altında işlemeyi düşünüyorum
    1) yazılım
            değişik konulardaki uygulama yazılımları incelemesi proje tanıtımları vs.
                    örn: flash4linux (sf.net te bu proje açıldı ibm turk yarışmasında 7 nci
                    oldu) , noteedit,tuxcards. vs. vs.
    2) multimedia
            audio edit yazılımları
            video edit yazılımları
            image edit yazılımları
            bu konuda daha bir sürü yazılım :)
            (yukarıda yazdığım alt başlıklar sadece örnek olarak yazılmıştır sabit
            başlıklar değildir.)
    3) dersler
               ileri php örn:ftp erişimi ,sınıf tanımlamaları,php5 ile gelen özellikler ,
                              vs .vs.
              python (bu konuda pek fazla kaynak bulamadım açıkcası o nedenle işlenmesi
                    gerekiğine karar verdim)
             shell : bash ash vs,vs.
            perl : sadece web cgi olarak değil tüm nimetlerini anlatacak şekilde (örn:mdk
                    update gibi yazılımlar)
            (belki ileride diğer dillerle ilgili yazı yazabilecek yazar bulabilirsem
                    diğer dilleride seve seve eklerim)
            (bir ihtimalli gimp hakkında dersler (script-fu yazmak falan gibi biraz da
            ileri konuları irdeleleyerek) )

    eğer incelenmesini düşündüğünüz başka konular varsa paylaşırsanız sevinirim.

    >Benim kafamda uzunca bir sureden beri cok farkli konulari bir sitede ele
    >alan konulari islemek vardi. Bu site yalnizca Linux'la degil,

            hmm ben sadece linux için düşünüyorum
    >overclocking ile ya da kasa kesip kasayi muhtesem bi hale getirmekle
    >bile ugrasacak bir site..
            Bu Konu Beni aşar :)
    >kendi dagitimimda bircok kisinin kafasini kurcalayan sorulara yanit
    >bulmaya calisacagim.

            linux dağıtımlarını incelemek ve onların bazı problemlerine yanıt verebilmek
            için bence bu liste ve benzeri diğer posta listeleri için daha uygun çünkü
            sadece bir dağıtımı hedef almak bir anlamda dağıtımlar arası taraf tutmak ve
            kendi kullandığınız dağıtımı savunmak gibi anlaşılabilinir. Ama dağıtım
            bağımlısı olmayan genel problemlerin çözümleri tips şeklinde
            yayınlanabilinir. örn: oo toplama işlemi nasıl yapılır ? gibi.
            not: sadece kişisel düşüncelerimi belirttim kimsenin yapmak istediği
            şeylere karışmak gibi bir düşüncem veya niyetim yok.

    haber vs gibi şeyler zaten linux.org.tr gibi siteler tarafından takip edildiği
    ve yayınlandığı için ben böyle bir bölüm düşünmüyorum belki takip edilen bazı
    projelerin ne durumda olduklarını vs. vs. daha sonra eklenecek olan bir
    ana başlık altında haber olarak geçilebilinir.
            örn: oo yeni sürümünü duyurdu falanca yenilikler ve falanca buglar
            giderildi. daha fazla bilgi için tıklayın. gibi
    ben daha öncede belirttiğim gibi daha çok masaüstü kullanıcılarını hedef almak
    istiyorum ve çalışmalarımı bu yönde yapmak istiyorum.

    > Yakinda yayinlama acisindan guzel seyler yapmaya
    > baslayacagiz isallah..

    umarım bu girişimler linuxu tanıtabilmek için amacına ulaşır ..

    (bu cümle biraz tuhaf oldu gibi geldi)

    saygılar.