[linux-sohbet] Re: [linux-baslangic] Chip Ozel Sayısı

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 10:23:02 EEST

    Merhaba Arkadaslar,

    bu sayinin cikmasi icin 4 aylik calismadan sonra benim bazi ozel
    sebeplerimden dolayi baska bir grup arkadasin cikarmis oldugu bu ozel
    sayisi hakkinda yorum yapmak istiyorum. Bu dergi aslinda Aralik ayindan
    beri uretim asamasinda onceleri baska bir dagitim verilecekti ancak
    baskalari verildigi icin Redhat 8.0 ardindan cikacak diye beklenilen 8.1
     de karar verilmisti. Ancak dergi yonetimi bu konuda gercekten sabirli
    cikti sirf Linux dunyasinda arkadaslarin yeni surum alabilmesi icin
    Redhat 9 'u bekledi. 4 CD de ise internetden Redhat 9 icin dergi
    basilirken kullanabilmeniz icin www.freshrpms.org (net de olabilir)
    dosyalari ve insallah belgeler.org adresindeki dosyalar konuldu (Ben bu
    projeyi son anda birakmistim) . 5 . CD benim icinde surpriz oldu cunku
    planda yoktu.CHIP dergisinin hedef kitlesi olarak belki Linux dunyasi
    yoktur ben bu konuda onlara katiliyorum ve sadece uzman olduklari
    konularda yazmak istmelerini anlayisla karsiliyorum. Eger basarilirsa
    bundan boyle yilda 1 den fazla Linux ozel sayisi cikacak. Tabi bu konuda
    yazilarin uzman kisiler tarafindan yazilmasini istiyorlar.Fiyati
    konusuna gelince 9.5 Milyon ogrenci arkadsalar icin cok fazla gibi
    gozukmekte ama nerelere odenmiyorki bu paralar????

    Ben bu proje yapilmasi planirken olayi Reklam yonunden dusunmustum. Yani
    Linux denilen yenilmez icilmez bir sey var bu nedir. Oyle derginin
    icersinde 4-5 sayfa ile olmuyor gibi geliyor. Linux dergisi cikmasi zor
    gibi gorunuyor cunku kac kisi alacak bu is ticari olaya dokuldugu zaman
    fiyati gene 7-8 Milyon olacaktirki bir tek ozel sayi icin bile herkes
    ses cikariyor. LKD cikaramazmi konusuna gelince dergi cikartmak zor bir
    istir Universite de okurken Astronomi Magazin diye bir dergi
    cikartmistik ve dergi su an kapali cunku bu isler ilk bir hevesle oluyor
    sonra herkes cekiliyor ve bakiyorsunuz hic bir sey kalmiyor. Bu isi
    yapabilecek olan profesyoneller ya bilgisizlikten yada para gormedikleri
    icin cikartmiyorlar. Ilk denilen sey kac kisi alirki. Bir duyuma gore
    bir baska dergi grubu da ozel sayi cikariyormus hatda bir baska grupta
    hazirlik yapiyormus.

    Kusura bakmayin arkadaslar dergi yi acip okumadan yorum yapmayalim. Acip
    gorelim ve yorumlayalim. Kotu veya iyi olani burada konusabiliriz. Bu
    dergilerin daha iyi cikmasida bizim elimizde hic cikmamasi da bizim elimizde

    Kolay Gelsin

    Murat Gezer

    not: Burada yazdiklarim benim kisisel goruslerimdir ve hic bir uye
    oldugum, calistigim kurumun goruslerini yansitmaz.

    > Merhabalar,

    > Bir yandan linux corbasinda bir miktar tuzlari olmadigi gibi,
    -kendilerinin de ne kadar sacma oldugunu bildigi halde- 'windows'unuzu
    tamir edin', 'microsoft ile bir ruya daha gercek oldu' gibi popülist
    basliklarla en alt tabaka bilgisayar kullanicilarini yillar boyu
    sömürmüs bir kitlenin, simdi linux'un genisleyen kitlesine agzinin
    suyunu akitmasina sinir oluyorum. Bu show tv'nin habercilik anlayisina,
    pop müzik sektörünün dinamiklerine paralel, ticari ve utanmaz bir bakis
    acisi gibi geliyor. Utamazca cunku hicbir sekilde 3-5 CD + CHIP 9.5
    milyon etmez diye düsünüyorum. Belki bu konuda yaniliyorumdur..

    > Bir yandan da iste reklam diye buna derim, ortalikta Linux'u duymamis
    kimse kalmayacak, büyük bir kitle bu isletim sisteminin farkina varacak
    diyorum. Bizim de bütün istedigimiz bu degil mi? Türkiye'yi acik kaynak
    kod ve özgür yazilim ile tanistirip cahillikten kurtarmak icin senlikler
    seminerler düzenleyen biz degil miyiz? diye düsünüyor ve onlarin -ticari
    kaygilarla yapmis dahi olsalar- büyük bir misyonu yerine getirdiklerini
    düsünüyorum.

    > Öte yandan bizim koskoca bir dernegimiz var. Böyle isler acaba kendi
    icimizde organize olamaz mi? Su listede dönen cevaplardan her ay bir
    degil 5 dergi icerigi cikar sanki.. Hem bir derginin saglayacagi maddi
    destek de yadsinamaz sanirim. Elbette bunu daha önce düsünenler
    olmustur, acaba onlari bu fikirden vazgeciren ne oldu?

    > Saygilarimla,
    > A. Murat EREN
    > meren@comu.edu.tr
    > http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz