[linux-sohbet] Re: Qmail

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Mon 16 Sep 2002 - 23:45:37 EEST

Selam,

Mon, Sep 16, 2002 at 10:28:23AM +0300 , omer ucansu :
> 50-100 kisilik email kullan?c?s? i?in qma?l kurmak istiyorum.
> Ayn? zamanda web server ve dns ayn? makinada dusunuyorum.
>

> a)Makinam?n ozellikleri nas?l olmal?d?r.
> Ram,Disk,h?z,
> b)disk bolumlendirme nas?l olmal?d?r.Hangi file sistemi kullanmam gerekir.

Madem herkes yazdi ben de yazayim :).

PIII 733, 512MB bellekli bir makina yaklasik 350-400 domain icin web,
dns ve mail hizmetlerini sagliyor. Nadiren bant genisligi sorunu
disinda hemen hicbir sorun yasamadigimi soyleyebilirim. Yalniz
domainlerin hepsinin cok yogun olarak kullanilmadigini soylememe gerek
yok sanirim. Hemen hemen tum domainlerde mail kullanicisi icin bir sinir
yok ama.

Sirasi ile Slackware, apache, bind, qmail tercih etmistik ilk kurulumda.
Performanstan oldukca memnunlar.

Sonuc olarak kac kullaniciniz oldugu degil ne kadar yogunlukta
kullanilacagi onemli, ama dogru yapilandirildiginda donanim ihtiyaciniz
eminim tahmin ettiginizden dusuk olacaktir.

iyi calismalar,

--
Baris Metin
GELECEK A.S.