[linux-sohbet] Re: Ciddi bir oneri ve turkce karakter barindirmayan bir mail istegine turkce karakter barindirmayan bir mail

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 12:24:00 EEST

Çarşamba 11 Eylül 2002 09:17 sularında, Enver ALTIN şunları yazmıştı:

> Ozur dilerim, gerisini okumadim.
>
> Benzer onerilere linux@linux.org.tr listesinde, IRC kanallarinda ve
> bilgi eksigi olan insanlarin bilgisayar icerikli toplantilarini izlerken
> rastliyoruz.
>
> Oncelikle, iyi niyetiniz icin tesekkurler. Ancak dunyanin daha buyuk
> sorunlari var. AIDS, kanser, kuresel isinma, buyuk buzullarin erimesi,
> su kaynaklarinin tukenmesi, kuraklik, seller, depremler gibi
> felaketlerin onune 512 bitlik bir isletim sistemi ile dur diyemezsiniz.

32 bitlik sistemle mi dur diyeceksiniz? :)))
Sellerin önüne kum torbaları yerine 32 bitlik işlemcileri mi dizeceksiniz?

Her birey topluma nerede ne kadar yararlı olacağını seçme
özgürlüğüne sahiptir. Bu ne saçma bir yanıt böyle...
Elmalarla armutlar toplanıp karpuz yapılamazlar.

> Herhangi bir isletim sistemi icin uygulama yazilimlarina hic olmadigi
> kadar ihtiyac duydugumuz bir ortamda "yeni bir isletim sistemi yazma"
> onerisi acikca bana sicak gelmedi. Vakit kaybi olarak gordum.

Bakın buna katılırım. Gerçekten pek anlamlı olmayacaktır.
Daha uçuk bir fikre ne dersiniz?

Düşünen bilgisayarlar yapmamız lazım. Onlara tanımladıkları nesnelere
isim verebilme yeteneği verebilmeliyiz. Lisanını kendinin oluşturmasını
sağlamalıyız. Bu daha yararlı olmaz mı?

Tabii sonra bunun ismi sorun olacak. İnsan mı robot mu?
Buna karar vermekle uğraşan bir toplum bu işi yapamaz.
O kendi ismini de kendi verebilmelidir. ;-)

Esen kalın,
Nilgün