[linux-sohbet] (Duyuru) Unofficial Sikca Sorulan Sorular veritabani

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Fri 18 Oct 2002 - 17:14:35 EEST

Merhaba,

[-- Trompetler! --]

        Baylar, bayanlar; FAQ/frontend-0.18 [0] kullanima hazir!

[-- Alkislar! --]

Icerik yonetimi Baris Simsek [1A] ve Alper Oguz [14] taraf=FDndan
yap=FDlan ve:

        http://sss.linux.org.tr/ [1]

adresinde bulunan LKD Sikca Sorulan Sorular sayfasi, herhangi bir
guvenlik onlemi bulunmayan yonetim bolumu kullanilarak veritabanina
kotu niyetli kisiler tarafindan cesitli metinlerin eklenmesi ve
sayfanin gorsel/teknik acidan yeterince kullanisli olmamasi
gibi nedenlerle kapatilmisti.

Bir sure once, SSS [2] sayfasini yeniden tasarlamak istedigimi
belge-cg@linux.org.tr [3] listesinde belirtmistim, ancak son birkac
haftadir yeterli zaman ayiramamistim.

Sonunda bir gun ve uykusuz iki gecelik bir calisma ile yeni bir
veritabani, siradan bir tasarim ve fonksiyonel bir site olusturmayi
elime-yuzume bulastirmadan becerebildim :)

Kod yazarken Anjuta [C] ve CVS [D] kullanmak isleri birhayli
kolaylastirdi. Grafikleri kurcalarken de GIMP [E], Sayfanin tasarimi=20
icin PostgreSQL [F] veritabani sunucusu ve PHP/PEAR::DB [10] kullandim.
Sitenin gorsel tasarimi icin:

        * Crux Gtk+ [7] Theme
        * Gtk+ 2.0 Stock Icons
        * Nautilus [8] Eazel-default Theme
        * Ximian [9] Evolution [A] Pixmaps

yazilimlarindan araklamalarda bulundum. Fazla mi GNOME [B] oldu? :)
Devrim Gunduz [4]'un ve EMO [5]'nin katkilariyla yazilimin:

        http://faq.emo.org.tr/ [6]

adresinden ulasilabilir olmasini sagladik ancak bu projenin henuz
LKD-YK [19] tarafindan bilinmedigini, biraz burnum(uz)un dikine
gittigimizi belirtmeliyim.

FAQ/frontend cesitli ozelliklere sahip:

        * Uyelik sistemi
        * Kullanici yetkilendirme
        * Kategorilere ayrilmis soru ve cevaplari yonetebilme

ancak yakinda daha fazlasi olacak:

        * Kategorileri ve sorulari izlemeye almak (degisiklik oldugunda
          mail ile uyari)
        * Soru/cevaplar icerisinde arama
        * Soru/cevaplar arasina dosya ekleme
        * Degistirilebilir gorunum/tema destegi

Kolaylikla anlasilacagi uzere, tasarimda bir forum havasi var, benim
aklimdan gecen, e-posta listelerimizdeki soru/cevap trafigini bu turden
bir ortama tasimak ve bu kucuk tasarimi bir bilgi-bankasi
(knowledge base?) haline getirmekti, ancak henuz kararsizim. Haftanin
tartisma konusu: forum turunde bir knowledgebase mi, yoksa denetim altinda
bir SSS veritabani mi? Projenin bulundugu nokta her ikisine de
donusturulmeye uygun ve karar icin dogru zaman.

Aslinda biz birhayli kurcaladik, ancak beta testing icin yardima ve bir
sonraki adimi belirlemek icin de goruslere/yorumlara ihtiyacimiz var.
Hata bildirilerini linux-yazilim@linux.org.tr [11] listesine, fikir ve
yorumlari belge-cg@linux.org.tr listesine gonderebilirsiniz. Ancak
hatirlatmak istiyorum, siteye gireceginiz bilgiler kullanilmayacak,
sadece test amacli olacaklar. (Hmm, ise yarayanlar ayiklanabilir; gonullu
var mi? ;)

Kategori/soru-cevap/kullanici yonetiminin diger detaylari icin ek yetki
gerekiyor, ilgilenen arkadaslar bu konuda bana ulasabilirler.

Lisans? GPL [12] tabii.

Tesekkurler:

        * Baris Simsek (sss.linux.org.tr kodu ve veritabani) [1A]
        * Alper Oguz (sss.linux.org.tr icerik yonetimi)
        * Devrim Gunduz
        * The Diamond * [15]
        * MatDijital [16]
        * Ahmet Dervis [17]
        * Tuomas Kuosmanen <tigert@ximian.com> \
          Roman Beigelbeck <roman@gnome.org> > [18]
          Eazel /

sayenizde geceleri kod yazmanin ne kadar keyifli oldugunu hatirladim.

Kaynak kodu incelemek isteyen arkadaslar icin:

http://enver.casdb.com/projects/faq-0.18.tar.gz

Hatalar? Duzeltmeler (unified-diff [1B] olursa iyi olur)? Oneriler?
Merakla bekliyoruz.

<!-- Birileri diger listelere forward edebilir mi? -->

Testlerde herkese iyi eglenceler,

/*
 * [0]: Yeni SSS veritabani yazilimi > /dev/null
 * [1]: LKD Sikca Sorulan Sorular veritabani
 * [2]: Sikca Sorulan Sorular
 * [3]: LKD Belge Calisma Grubu tartisma listesi
 * [4]: En capkin penguen '02
 * [5]: Elektrik Muhendisleri Odasi
 * [6]: Gecici SSS adresi
 * [7]: LGPL grafik kullanici arabirim kutuphanesi
 * [8]: GNOME dosya yoneticisi
 * [9]: http://www.ximian.com/
 * [A]: GPL e-posta/takvim/gorevler/adres-defteri vb. yazilimi
 * [B]: Linux/Unix icin masaustu ortami ve yazilim gelistirme
 * platformu.
 * [C]: http://anjuta.sourceforge.net/
 * [D]: Concurrent Versions System (http://www.cvshome.org/)
 * [E]: GNU Image Manipulation Program (http://www.gimp.org/)
 * [F]: http://www.postgresql.org/
 * [10]: http://pear.php.net/
 * [11]: LKD Yazilim Gelistiriciler tartisma listesi
 * [12]: GNU Public License
 * [13]: Bendeniz, En geyik penguen '02; 13'u kimseye kaptirmam.
 * [14]: a.k.a. Ezberyan, genel amacli ittirici.
 * [15]: Kisisel keyif verici; alkolsuz icecek.
 * Olmasaydi kod falan yazamazdim :)
 * [16]: http://www.matdijital.com/
 * Onlari seviyorum ama biri o UPS'den gelen sesi kesmeli.
 * [17]: Saygi duyulasi insan; anlayis timsali, zaman fakiri.
 * [18]: Arakladigim grafikleri tasarlayan arkadaslar.
 * [19]: Linux Kullanicilari Dernegi Yonetim Kurulu.
 * [1A]: SSS fikrinin atasi.
 * [1B]: diff -u dosya1 dosya2
 */
--=20
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue) - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/ - mailto: ealtin at casdb dot com
http://enver.casdb.com/CV.html - Just me, myself and I.

Experience varies directly with equipment ruined.