[linux-sohbet] Re: [linux-sohbet]

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 08 Oct 2002 - 16:36:56 EEST

> Milletin Redhat dusmanligini anlayabilmek pek mumkun degil. Yigidi oldur
> hakkini yeme.... Bu laf bosa denmemis.

Düşman falan değilim, 6.0'dan beri Redhat kullanırım, eşe dosta
tavsiyelerim üzerine sağa sola da epey Redhat kurulmasından sorumluyum.

Redhat corporate pazarı hedefliyor. Bu pazar için hafıza/disk kullanımı
(ilk alım masraflarına girer), makinanın ömrü boyunca bakım
masraflarıyla (TCO) kıyaslanırsa, önemli değildir. Dolayısıyla Redhat
kurulumunun 4.5 Gig tutması corporate pazarı çok etkilemez.

Redhat 9.0/10 gibi sürümlerde artık Personal sürüm ile Professional
sürüm arasında ciddi fark olacağını, olması gerektiğini düşünüyorum. Şu
anda ikisi aynı, şikayetler de biraz bu yüzden. Şirket kullanımı
deseniz, modem bağlantısı ve oyunların işi ne, özel kullanıcı deseniz,
disk ve RAM ihtiyacı hiç az değil.

Redhat'in ciddi ve tutarlı GPL politikası olan(kendi yazdıkları
yazılımlar da GPL), dağıtımında bonkör davranan (ISO download'ları,
RPM'lerini bedava dağıtmaları), ve sürümlerini uzun zaman destekleyen
(halen Redhat 6.2 güncelleme paketleri çıkarıyorlar) bir şirket olduğunu
düşünüyorum.

Özellikle sürüm destekleme politikası, bana, bir şirket için en iyi
dağıtım olduğunu söylüyor. Ama şirket pazarına konsantre olacaksa, ev
kullanıcılarını idare etmeye devam edemez.

Esen kalın,
Deniz