[linux-sohbet] Re: [linux-sohbet]

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 08 Oct 2002 - 13:04:28 EEST

Doruk Fisek yazmış:
> Merhaba,

> redhat 8.0 kurup isletmeye calisan bence bir senelik mazosizm dozunu almis
> demektir ;-)

O kadar da değil ama bir iki sefer "tamam, klasik Redhat x.0 sürüm
davranışı" dediğim oldu....

UTF8 uygulaması yüzünden desktopta aptallaşmalar var. Man sayfaları
bozuk + KDE yardım karmakarışık bir şeyler gösteriyor. TTF fontlarını bu
sefer nereye sokuşturmak gerektiğini ilk başta bulamadım. Ondan sonra da
X'i yeniden başlatmama rağmen göremedi. Reboot'ta gördü. Cups bir müddet
sebepsiz yere port'unu dinlemeyi reddetti, sonra randomly çalışmaya
başladı. Her ne kadar ntp ayarlarını soruyorsa da, yanlış ayarlıyor
(yalnız localhost'u dinliyor, halbuki server adı soruyor, üstelik
step-tickers'ı ayarlamıyor).

Onun haricinde, özellikle personal desktop kurulumu, bir şirkette "bana
bir bilgisayar, iyisinden olsun" ihtiyaç tanımını oldukça iyi karşılar
diye düşünüyorum. Bir iki ay içerisinde update/bug fix paketleri
çıktıkça veya 8.1 ile birlikte, bu konuda dikkate almaya değer bir
dağıtım olacak.

Benim redhat 8.0 ile ilgili esas sıkıntım, aşırı şişik bulmam. Bir sürü
gereksiz paket var. Tamam, redhat hep biraz şişik olmuştur, ama doğru
dürüst çalışmak için (hiç bir şey yapmadan) 384 Meg RAM kullanmak biraz
fazla.

Bir de terminal'i Sistem Araçları menüsüne itmeleri, emacs'in ha keza
karanlık köşelerde görünmesi (bu da özel kurulum + bütün oyuncaklar...)
kendimi itilmiş hissettirdi. :( Kendimi Debian ve Gentoo web sitelerine
göz atarken buldum...

Esen kalın,
Deniz