[linux-sohbet] quotacheck

From: Erdem TAŞKIRAN (erdem@cumhuriyet.com.tr)
Date: Mon 25 Nov 2002 - 12:55:22 EET

Arkadaşlar Selam,

Slackware 8.1'i kurdum. Sistem default 2.4.18 geldi. Quota support'u da default zaten. Buna rağmen quotacheck esnasında bir hata mesajı alıyorum. Üstelik herhangi bir deamon kurulumu falanda yapmadım.

quota.group ve quota.user ı yarattım.
/etc/fstab da aşağıdaki gibi değişiklikler yaptım:

/dev/hda2 swap swap defaults 0 0
/dev/hda1 / ext2 defaults,usrquota,grpquota 1 1

fakat quotacheck esnasında hata veriyor:

root@xxxxx:/# quotacheck -avug
Cannot get exact used space... Results might be inaccurate.
quotacheck: Cannot remount filesystem mounted on / read-only so counted values might not be right.
Please stop all programs writing to filesystem or use -m flag to force checking.

illada -m ile mi çalıştırmak lazım. slackware 8.0 da böyle bir problem yoktu.

Yardımcı olabilicek tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Erdem TAŞKIRAN
Cumhuriyet Daily
erdem@cumhuriyet.com.tr
tel:+90 5120505 ext.542