[linux-sohbet] Re: ns hakkında

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 11 Nov 2002 - 13:52:38 EET

Merhaba,

Mon, 11 Nov 2002 13:33:59 +0200 tarihinde "Özgür Özaslan"
<ozguro@ins.itu.edu.tr> yazdi:

> www.izdns.com ' dan iki adet alan adı satın aldık ve bunların NS olarak
> kendi sabit ip'li makinamı kullanmak istiyorum. Aldığım DNS hizmetinde
> kendi makinamı NS olarak gösteremiyorum. Firma bana bunun için bana kendi NS
> hizmetini kullanmamızı ve 1 yıllık 35 $+ KDV teklif ediyor. Aldığım etki
> alanı kayıtlarının DNS sunucusu olarak kendi makinamı kullanamaz mıyım?
> Kendi makinamın başka sunucuda DNS kaydı var, dünya üzerinde tanınıyor
> yani... isim ve ip ile ulaşabiliyorum. Teşekkürler...
teknik olarak kullanabilirsiniz. ancak size dns kaydini satan firma buna izin
vermiyor olabilir. alim sirasinda size sunulan anlasmada bunu yaziyor
olabilir.

ucuza dns kaydi yapan firmalar, bu tip yan hizmetlerden para kazanma yoluna
gidebiliyorlar.

alan adinizin whois kaydini kontrol edin (komut satirindan whois
hedehodo.com). eger administrative contact olarak onlarin adi var ise, onlarin
isteklerine uymaniz ya da baska bir yerden baska bir alan adi almaniz
gerekiyor. eger kendi adiniz varsa, direk olarak baska bir alan adi
kayitcisina kaydi gecirerek istediginiz islemleri yapabilirsiniz.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694