[linux-sohbet] Re: FW: [oyun] Re: ufak penguen nasil olduda satiliga cikti ?

From: Erçin EKER (antares@gmx.com.tr)
Date: Tue 30 Jul 2002 - 18:53:49 EEST

program yazarı yada yazarları programın yeni sürümünde lisansı
değiştirebilme gibi bir ayrıcalıkları var... örneğin trolltech qt kütüp
hanesini 2000 yılında gpl e çevirdi, blender programu gpl oluyor... eğer
bu şekilde oluyorsa teside olur... fakat önceki sürümler hangi lisans
altında çıkartılmış ise o lisans altında dağıtılır ve tux racer ın eski
gpl lisanslı sürümlerinin geliştirilmesine ve kaynak koduyla
dağıtılabilmesini kimse engelleyemez... bir yazılım adının değişmesi
gibi bir şey olarakta düşünebilirsiniz.

şimdi diyeceksiniz "madem durum böyle o zaman Linus B. TORVALDS da linux
u copyrigth' a çevirebilir" kesinlikle hayır.. çünkü kernelin kodunun
tamamını Linus yazmamıştır ve kernel da binlerce programcının katkısı
vardır. copyrigth olabilmesi için kernela katkısı olan her programcının
onayını alması gerekir ki böyle birşey olsa bile önceki GPL lisanslı
sürümlerin geliştirilmesine devam edilir.

umarım kafanızdaki soru işaretlerini bir nebze olsada yok
edebilmişimdir...

İyi çalışmalar.

Tue, 30 Jul 2002 17:42:48 +0300 Tarihinde
Erhan KÖK <ekok@tepeinsaat.com.tr> şunları yazmış: