[linux-sohbet] Re: Age Of Empires :)

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 23 Dec 2002 - 18:51:49 EET

Selam
Ben denedim ama başarısız değil başarılı oldum. Öncelikle yapman gereken 2
şey var. Birincisi içerdeki makinanın dışarı çıkışta kullandığı ip yi o
makinaya giriş için de kullanman gerekir (server gibi). Yani NAT yapman
gerekir. Eğer MASQ yapıyorsan gatewayin o anki ext interface ine gelen
paketleri içerdeki makinaya yönlendirmen gerekir. Eğer içerdeki makina için
gerçek bir ip ayırabiliyorsan yapman gereken şey iptables ta şu 2
tanımlamayı yapmak.

Gerçek ip 10.1.1.2 olsun
Lan da oyunu oynayacağın makinanın ip si 192.168.1.2 olsun

iptables -t nat -A PREROUTING -d 10.1.1.2 -j DNAT --to 192.168.1.2
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.1.2 -j SNAT --to 10.1.1.2

Bir şekilde gateway de firewall varsa devre dışı bırakmış oluyorsun (sanırım
artık bridging) . Oyunu oynadığın makinanın güvenliği sana kalıyor. Çünkü
makinan dışardan hertürlü erişime açık oluyor.

Eğer MASQ yapıyorsanız. Gatewayin dışarıya bakan interface ine gelen
paketleri SNAT ile içerdeki makinaya yönlendirmen gerekiyor.

Bu ayarlamayı oyunun kullandığı protokol ve portları kullanarak daha
mantıklı ve güvenli yapabilirsiniz. Ama içinden çıkabileceğinizi sanmıyorum.

Bu arada Bu bir MS oyunu ama yine MS in ISA server arkasında bu işi offical
sitedeki bu iş için özel olarak tasarlanmış dökümandaki açıklamaları bire
bir uygulamama rağmen yapamadım. Yani MS firewall dan MS in sitesine
bağlanıp bir MS oyununu oynayamadım.Bu da ilginç bir durum. Support denen
olay bu olsa gerek.

Son söyleyeceğim Kendinizi Ben yenilmezim diye sınıflandırabiliyorsanız
orada oynayın. Ders almak güzel birşey. Nitekim fazla acemi olmama rağmen 3.
çağa atlayabiliyorsam kendim için başarı görüyorum. Anlayacağınız Millet
aşmış abi. :o)

Kolay gelsin. İyi yenilgiler