[linux-sohbet] Razor kullanıyor musunuz? Benim tecrübem

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 13 Aug 2002 - 23:21:26 EEST

Selam,

Yıllardır aynı adresten erişilebilir olduğumdan dolayı maalesef korkunç bir
SPAM trafiğim var. Bir kaç gün önce spamassassin + razor kurdum.

Bilmeyenler için:

Spamassassin, çeşitli testler uygulayarak bir mesajın SPAM olup olmadığını
kontrol ediyor. Örneğin başlıklar sahte mi, mesaj bir "open relay" adresinden
mi geliyor, vs. Ayrıca razor'u kullanabiliyor.

Razor ise bir SPAM veritabanı. SPAM alan bunu bildiriyor. Siz razor'dan
kontrol ediyorsanız o mesajı SPAM olarak işaretleyebiliyorsunuz. Razor'da
bulunmayan bir SPAM alırsanız bunu razor'a bildirebiliyorsunuz.

Trafiğe bir faydası yok tabii -- mesajlar makinama gelmek zorunda. Fakat
yurtdışı kökenli SPAM'lerin kökünü kuruttu.

Türk SPAM'lerinde %80 spamassassin'in testlerinden yakalama başarısı var,
fakat hemen hemen hiç razor veritabanından çıkmıyor. Bu da sanki Türk
kullanıcılarının bunları pek kullanmadığını gösteriyor gibi.

Özellikle son zamanlarda gerçek dünyada saygıdeğer olan Türk kurumlarından
SPAM almaya başladım. (Örneğin Dünya gazetesi...)

Bunları kurmak yaklaşık 15 dakika kadar aldı. Kmail içerisinden çağırıyorum.
Bir sürü test yaptığından dolayı mesajların işlenme süresini uzattı, fakat
güzel çalışıyor.

Spamassassin + razor kullanıyor musunuz? Siz de Türk spam'inden şikayetçi
misiniz? (Çin, Taiwan, Kore gibi temelden bloke edileceğimizden
korkuyorum...) Bunu kullanmak ister misiniz?

Ufak bir HOWTO yazabilirim ama neredeyse HOWTO gerektirmeyecek kadar basit bir
işlem.

http://razor.sourceforge.net (spamassassin ile kullanacaksanız Razor 1'i
kullanacaksınız, Razor 2 beta ile henüz çalışmıyor)

http://www.spamassassin.org

Esen kalın,
Deniz