[Linux-programlama] Re: php IF

---------

[Linux-programlama] Re: php IF

From: anýl özselgin <anil.ozselgin_at_gmail.com>
Date: Fri, 27 Mar 2009 03:44:05 +0200

Merhaba,
Önemli bir noktaya açýklýk getireyim :) Umarým okurken canýnýz sýkýlmaz.

($x != 9) or ($x != 0)

Burada iki tane deðerin veya (or) iþlemine tabi tutulduðunu görüyoruz. Lise
1. sýnýfta ilk matematik konusu olan mantýk ýþýðýnda þöyle bir doðruluk
tablosu çýkarabiliriz.

($x != 9) p olsun, ($x != 0) q olsun:

p v q
-----------
0 v 0 0
1 v 0 1
0 v 1 1
1 v 1 1

Yani, p ve q'nun ayný anda sýfýr (false) olmasý durumunda 0(false) elde
edebiliyoruz. Geri kalan bütün durumlarda doðruluk tablosu 1 (true) veriyor.

p deðerimiz "x'in 9'a eþit olmamasý",
q deðerimiz "x'in 0'a eþit olmamasý"

olduðuna göre biz bu durumu saðlayan bir x deðeri bulamayýz. Çünkü x deðeri
ayný anda hem 9 hem de 0 olamaz.

Ya da iþi biraz daha açayým:

p' veya q' (yani p'nin deðili veya q'nun deðili)

de morgan kurallarýna göre þöyle yazýlabilir:

p ve q

Bizim denklemimize bu kuralý uygularsak:

(x==0) and (x==9) ile karþýlaþýrýz. Bu da çeliþki demektir. Yani x hem 0
hem 9 olursa istenen deðer ancak saðlanabilir.

Yani kodlama'da deðil, iþin mantýðýndaki bir hata bu sonuca neden oluyor.

09 Mart 2009 Pazartesi 13:45 tarihinde Bedreddin SAHBAZ <bedo_at_sahbaz.name.tr

Anýl Özselgin