[Linux-programlama] Re: pardus yamaları

---------

[Linux-programlama] Re: pardus yamaları

From: Doruk Fisek <dfisek_at_fisek.com.tr>
Date: Mon, 2 Mar 2009 17:48:10 +0200

Merhaba,

Mon, 02 Mar 2009 17:32:52 +0200, Alper KANAT <tunix_at_raptiye.org> :

> Sadece Python deðil diðer yamalara da ihtiyacým olacak. Türkçe ile
> alakalý tüm yamalarýn (ne iþe yaradýklarý ya da hangi sorunu
> çözdüklerine dair) herhangi bir liste vb. bir þey var mý?
Her paket icin ayri ayri kendi insa dosyalarinda bulabilirsin.

Ozel olarak "Turkce ile ilgili yama" diye bir etiketleme yok. Zaten
yamalamak tercih edilen bir yontem degil. Yamalar ana gelistiricilere de
gonderiliyor, onlar kabul ettikce diger dagitimlara da yansiyorlar ve
bu yamalar siliniyor (artik paketin parcasi olduklari icin).

Ancak kabul edilmedikleri (ve ana gelistiricileri de bir alternatif
cozum uretmedikleri) durumda "yama" olarak dagitimdaki pakete eklenmeye
devam ediyor. Bu Pardus'a ozgu degil, hemen her dagitim bu sekilde
calisiyor.

Her bir paketin insa dosyalarinda o pakete yapilan (varsa) yamalari
bulabilirsin. Paketlerin en bi son guncel hali hakkinda asagidaki
sayfalarda detayli bilgi bulabilirsin :

http://paketler.pardus.org.tr/info/devel/ (resmi depo)
http://paketler.pardus.org.tr/info/contrib-devel/ (katký deposu)

                   Doruk