[Linux-programlama] Re: FPDF türkçe karakter problemi

---------

[Linux-programlama] Re: FPDF türkçe karakter problemi

From: ANIL KARADAÄž <anil.karadag_at_gmail.com>
Date: Fri, 2 Jan 2009 17:49:33 +0200

merhabalar

Kulllandıgın font dosyasinin türkçe karakterlerde sorun cikarmamasi icin
iso-8859-9 a gore encode edilmesi gerekiyor.

Bunu da soyle yapiyorsun, fpdf->font-makefont sizinindeki makefont.php yi
kullaniyorsun. BoÅŸ bir dosyaya asagidakileri yazip font dizini altina kayit
ediyorsun. Bu dosya calistiginda sana font_name.php ve font_name.z dosyalari
olusturacagindan yazma izninin oldugu bir kullanici ya da path de yaparsin.

<?php
require('../font/makefont/makefont.php');

MakeFont('font_name.ttf','font_name.afm', 'iso-8859-9');
?>

Daha sonra

$fpdf = fpdf();
$fpdf->AddFont('font_name','font_name.php'); ile font u ekliyorsun.

Font encode ederken kullanacagin afm ve ttf dosyalari fpdf içerisinde yer
almaz. [2] numarali linkten html2pdf i alırsan onun içerisinde fontlarin
ilgili dosyalari mecvuttur.

[1] http://www.fpdf.de/tutorials/7/
[2] http://mods.tikiwiki.org/

Anıl KARADAĞ