[Linux-programlama] Piton Türkçe Karakter Problemi

---------

[Linux-programlama] Piton Türkçe Karakter Problemi

From: TARIK KOBALAS <tkobalas_at_gmail.com>
Date: Sun, 22 Feb 2009 18:39:57 +0200

Selamlar Herkese,

Pitonda Türkçe karakterlerin gösterilmesinde ve bazı fonksiyonlarda sorun
yaşıyorum. Türkçe karakter kodlamasını eklememe rağmen listelerin
gösterilmesi ve ekrana yazdırmada aşağıdaki problemlerle karşılaşıyorum.

çıktı: IIŞÖÇĞ

yani küçük i harfini ve küçük ı harfini de büyük I olarak çeviriyor. Bir de
herseferinde unicode olarak (u"iıöçğ") yazmamak için ne yapmak gerekiyor.

bu katarı bir diziye eklediğimde ise
['i\xc4\xb1\xc5\x9f\xc3\xb6\xc4\x9f\xc3\xa7'] alıyorum.

Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. İyi çalışmalar, iyi akşamlar...

--
TARIK KOBALAS