[Linux-programlama] Re: Haber Portalı

---------

[Linux-programlama] Re: Haber Portalı

From: Recep KIRMIZI <rkirmizi_at_gmail.com>
Date: Thu, 12 Feb 2009 14:49:49 +0200

2009/2/12 Ayhan YİĞİD <ayhan.yigid_at_multimedya.com>

> Framework ile senin anlattığının ne alakası var kardeşim.. Konuyu bi defa
> anlamışsın ki? Konuyu tekrar oku..

şimdi burada framework nedir ne değildir tartışmasına girmeyelim. Kısaca.
adam gibi yazılmış, güzel dökümante edilmiş, ve çok iş için kullanılabilecek
esnek bir kod topluluÄŸu diyelim.
Ben ne demişim? Kod okunabiliyorsa, debug edebiliyorsan oku kendine göre
düzenle, zaman kazanırsın. Okuyamıyorsan debug edemezsen neyin nereden
geldiği belli değilse kötüdür. otur kendin yaz daha iyidir.

> Sen bu konuyu açan arkadaşımıza diyorsun ki, o siteyi yazan adam olma,
> sadece üzerinde ufak değişiklikler yap, açıklarını kapat yeter sana
> diyorsun. Burda insanlara balık tutulması öğretiliyor, balığı tutup hazır
> olarak vermiyorlar.

Ben neredeyim siz neredesiniz? Ayhan kardeÅŸim. Adam gelse deseki ben kendimi
şu konuda geliştirmek istiyorum, şunu bunu öğrenmek istiyorum ve ortada da
böyle bir proje var. ne önerirsiniz dese. O zaman size hak veririm. Otur her
birşeyini kendin yaz derim. Fakat ben bu iletinin öğrenme amaçlı değil, iş
yapma amaçlı yapılan bir eyleme yönelik soru ve sorunlar içerdiğini
düşünmüştüm. Öğrenmek isteyen var ise şayet ayrı konudur.
Gerçek dünya da işler "Amaaaan yazayım gitsin elimemi yapışacak" diyerek
olmuyor ne yazık ki. Çünkü çoğu zaman sizden istenen yazılım sadece bir html
formu alıp sql 'e kaydet bitsin gitsin şeklinde olmuyor. Zaman zaman aylar
alan projeler geliyor önünüze. İK listesini takip ediyorsanız zaman zaman
gittigidiyor gibi büyük web siteleri için yazılımcı talep edildiğini
görürsünüz. Böyle bir işi aldığınız da da mı "Hadi gelin bakalım
gittigidiyor çalışanları size balık tutmasını öğreteyim silin tüm dosyaları
baştan yazacağom herşeyi" diyeceksiniz. Yineliyorum öğrenmek öğretmek ayrı
bir durum, iş yapmak ayrı bir durum. Olayı dramatize etmeye gerek yok.

> Eğer sen ben balığı tutarım ve isteyene tuttuğum balıgı veririm diyorsan o
> ayrı konu.

Eğer açık kaynaklı bir kod önünüzde duruyorsa ve işinizi tam olarak
görüyorsa onu kullanmamak, kusura bakmayın ama bence ahmaklıktır. Çünkü o
kod, işinizi görüyorsa alın kullanın, eksik kaldığı bir yeri var ise şayet,
sıfırdan yazmayın o kodun üzerine ekleyin ve oradaki kodu bir sonraki
seviyeye taşıyın diye oraya konulmuştur.

> Eğer gerçekten bir programcıysan ne demek istediğimi çoktan anlamış olman
> gerekirdi. Recep KARDEŞİM ......!

Belki de ben gerçekten bir programcı değilimdir. Bu da benim ayıbım olsun.
Bu konuşma da lütfen bir polemiğe dönüşmesin ve burada bitsin, zira bu
listede en son isteyeceğim şey budur. İllaki ben tarışmak istiyorum bu iş
böyle kalmamalı diyorsanız da, bu klavye başında yapılan tartışmalar çoğu
zaman sonuç bulmuyor, kötü bir şekilde şahit olduk hepimiz. Yüksek ihtimalle
şenliğe geleceğim. Siz de gelirseniz istediğiniz şekilde tartışabiliriz.
Hatta bu şekilde tartışmak isteyen ciddi bir topluluk var ise. (çünkü bu
listede çok tartışmalar yaşandı) şenlik ekibinden bu tartışmalar için de
küçük bir salon/oda tahsis etmesini talep edebiliriz. Böylece kimseyi
rahatsız etmeden, show yapmadan tartışmak isteyen herkes, herşeyi, her
şekilde tartışabilir.

--
Saygılarımla... Recep KIRMIZI
Joan Rivers  - "Never floss with a stranger."