[Linux-programlama] Python ile MySQL'e yazarken karakter kodlama hatası?

---------

[Linux-programlama] Python ile MySQL'e yazarken karakter kodlama hatası?

From: Mucibirahman Ä°LBUÄžA <mucip.ilbuga_at_gmail.com>
Date: Tue, 03 Feb 2009 14:32:54 +0200

Selamlar,
Python ile bir metin dosyadan satýrlarý okuyarak MySQL'e yazdýrmaya
çalýþýyorum. Ancak nedense Türkçe karakterlerde aþaðýdaki hatayý alýyorum.

Listelerken, ekrana yazdýrýrken sorun yok ama Veritabanýna yaz derken bu
hata geliyor...
-

  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/MySQLdb/cursors.py", line 146,
in execute
    query = query.encode(charset)
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xfd in position 83:
ordinal not in range(128)

--
Kolay gelsin,
Mucip:)