[Linux-programlama] Re: Internet Üzerinden Ders Anlatım Sitesi

---------

[Linux-programlama] Re: Internet Üzerinden Ders Anlatım Sitesi

From: Özgür KOCA <ozgurkoca_at_gmail.com>
Date: Tue, 3 Feb 2009 09:33:09 +0200

Böyle bir site için Wordpress (WP) kullanabilirsiniz. WP PHP de yazılmış,
güçlü bir yapıya ve zengin API desteğine sahip bir içerik yönetim
sistemidir. WP'de genel olarak blog formatında bulunan temalar size hitap
etmeyecektir. Baştan bir site kodlama yerine uygun bir tema tasarlamayla
uğraşmak mantıklı gözüküyor. WP enbüyük eklenti desteğine sahip içerik
yönetim kodu. WP'de hemen her iş için bulabileceğiniz eklentiler ile sistemi
kolayca daha fonksiyonel hale getirebilmek mümkün. Ayrıca üyelik sistemi ve
üye sayfası, içerik yönetim paneli, kategorileme gibi klasik konularla da
zaman kaybetmemiş olursunuz.

Canlı ve interaktif ders anlatımı için tam olarak bir cevabım yok. Fakat
ekran ve ses paylaşımı ile telekonferans gerçekleştiren yazılımlar var ve
size bunu Web versiyonu lazım. Bu da sanırım Flash, AciveX ve Java gibi
bileşenler ile mümkün olabilir. Bahsettiğiniz sistemi gerçekleştirmeden önce
iyi düşünmek lazım. Bir sınıf ortama uzaktan nası oluşturulabilir
oluşturulursa etkin kullanılabilirmi. Görüntü ve ses paylaşımı ile gerçek
bir sınıfın sağladığı öğrenme ortamı ne derecede sağlanabilir bunları da iyi
düşünmek lazım. Böyle bir uygulama daha önce yapılmışmı, yapılmışsa kullanıp
denemekte fayda var.

Bahsettiğiniz konuda yapılan sistem genellikle öğrencilerin kendi öğrenme
hızları ile öğrenebilecekleri çevrimiçi olmayan etkileşimli sistemlerdir.
Eğitim görüntüleri kaydedilerek paylaşıma sunuluyor. Görüntüler yüksek
çözünürlükte (enazından 1024x768) olacağından fazlaca disk alanı ve
bandwidth tüketecektir. Belki görüntülerinizi barındırmak için
video.google.com'u kullanabilirsiniz. Google video ile görüntüler sadece
istenilen kişilere gösterilebiliyormu bilemiyorum. Aslında dreamhost gibi
çok yüksek ya da sınırsız disk alanını uygun rakamlara sağlayan barındırma
firmaları var.

Ödeme almak için PayPal kullanabilirsiniz. Gerçi şuanda sadece Türkiye'deki
kartlara para ödemesi yapmıyor fakat Türkieye'de de PayPal ile hizmet ve
ürün alabileceğiniz yerler var. Özellikle PayPal dememdeki neden PayPal'ın
sağladığı API desteği, siteniz ile PayPal'ın ödeme altyapısını tam olarak
entegre edebiliyorsunuz.

http://www.dreamhost.com/hosting.html
http://wordpress.org/

Özgür Koca
Adres: Samsun, E.M.L Web Teknolojileri Dalı Şefi
Tel: (362) 231 6855, GSM: (505) 282 2452
http://www.tankado.com/ ¦ ozgurkoca[at]gmail.com