[Linux-programlama] Re: {MySQL} topluca bir kolondaki degerleri degistirmek?

---------

[Linux-programlama] Re: {MySQL} topluca bir kolondaki degerleri degistirmek?

From: Nesimi ACARCA <nesimia.com_at_gmail.com>
Date: Thu, 30 Oct 2008 09:22:58 +0200

Galiba verileriniz þu þekilde,

id
123
124
125
126

Þimdi sizin ne yapacaðýnýz çok önemli, hep UPDATE iþleminde
bahsediyorusanýz, çalýþtýrdýðýnýz sorgu, id leri þu þekilde güncellicek

id
123 - 122 = 1
124 - 122 = 2
125 - 122 = 3
126 - 122 = 4

görüldüðü gibi hiç bir sorun yok. *AMA bu iþlemlerin arasýnda INSERT iþlemi
yaparsanýz*, MySQL AUTO_INCREMENT deðerini þu þekilde deðiþecektir.

AUTO_INCREMENT = SELECT MAX(id) + 1 .........

her ihtimale karþýlýk verilerinizin bir yedeðini alýn, ondan sonra deneyin.

Nesimi ACARCA
www.nesimia.com