[Linux-programlama] Re: {MySQL} topluca bir kolondaki degerleri degistirmek?

---------

[Linux-programlama] Re: {MySQL} topluca bir kolondaki degerleri degistirmek?

From: Ömer F. USTA <omerusta_at_gmail.com>
Date: Thu, 30 Oct 2008 01:34:34 +0200

Merhabalar
Yanlýz atladýðýnýz bir konu mevcut eðer elinizdeki databasedeki abc
isimli tabloda
id isimli kolon Autoincrement olarak ayarlý ise tam emin olmamakla birlikte
eski deðerinden devam etmek isteyecektir. yani siz 256 olan son id numarasýný
122 azaltýp 134 e indirseniz bile bir sonraki kayýt 135 deðilde 257
olma ihtimali vardýr
(denemedim sadece bir tahmin)

ALTER TABLE abc AUTO_INCREMENT=SON_ID
þeklinde bir komut vererek ilgili tablodaki auto increament deðeri
için son id deðerini
tekrar ayarlamanýzý tavsiye ediyorum.
Tekrar belirteyim buna gerek olup olmadýðýný bilmiyorum ama aklima boyle bir
sorun oluþabilir gibi geldiði için belirteyim istedim.

Hocalarým bu konuda beni ve listeyi bilgilendirirse sevinirim.
Kolay Gelsin

2008/10/29 hardc0de <hardcoder.ru_at_gmail.com>:

> 29 Ekim 2008 Çarþamba 21:32 tarihinde hardc0de <hardcoder.ru_at_gmail.com>
> yazdý:

> UPDATE sorgusunu yanlýþ yazmýþým. Riske girdim sadece bir girdi üzerinde
> deneme yaptim olumlu :) Sorun çözüldü..
>
> UPDATE `abc` SET `id`=`id` - 122
>
> --
> [*] <hardc0de> | researcher & coder | 2oo8
> web: www.hardc0de.org

Ömer Fadýl USTA
http://www.bilisimlab.com/